ФУНКЦІЇ ТЕОРЕТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ В СПОРТІ

Мар’ян ПІТИН

Анотація


Спортивна підготовка постійно потребує удосконалення окремих компонентів. Питання теоретичної підготовки висвітлено фрагментарно, що формує основу для вирішення науково-прикладної проблеми з обґрунтування теоретико-методологічних основ відповідного розділу системи багаторічного спортивного удосконалення. Мета дослідження: охарактеризувати функції теоретичної підготовки в спорті. Роль теоретичної підготовки в рамках системи багаторічного удосконалення спортсменів реалізовується через безпосередню діяльність суб’єкта навчально-тренувальної діяльності та його взаємодії з іншими учасниками цього процесу. Вона проявляється в таких функціях: когнітивній, cоціалізуючій, виховній, комунікативній, мотиваційній, гедоністичній, аксіологічній, гностичній, діагностично-коригувальній, інформативній, холістичній, самореалізації, проектувально-конструктивній.

Ключові слова


спорт, теоретична підготовка, функції, характеристика.

Повний текст:

PDF

Посилання


Кузьменко Г. А. Теоретическая подготовка юных спортсменов в системе реализации задач интеллектуального развития личности / Г. А. Кузьменко // Культура физическая и здоровье. − 2011. − № 4. − С. 39–43.

Максименко І. Г. Теоретико-методичні основи багаторічної підготовки юних спортсменів у спортивних іграх : автореф. дис. … д-ра наук з фіз. виховання і спорту : [спец.] 24.00.01 «Олімпійський і професійний спорт» / Максименко Ігор Георгійович ; НУФВСУ. – К., 2010 – 46 с.

Павленко Ю. О. Організаційно-методологічні основи формування науково-мето¬дичного забезпечення підготовки національних команд до олімпійських ігор : автореф. дис. … д-ра наук з фіз. виховання і спорту : [спец.] 24.00.01 «Олімпійський і професійний спорт» / Павленко Юрій Олексійович ; НУФВСУ. – К., 2012. − 39 с.

Платонов В. Н. Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практические приложения : учеб. тренера высш. квалиф. / В. Н. Платонов. – К. : Олимпийская литература, 2004 – 584 с.

Строкатов В. В. Значение теоретических знаний для спортсменов в зависимости от их специализации / В. В. Строкатов // Актуальные вопросы спортивной медицины. – К., 1980. – С. 60−63.

Теоретическая подготовка юных спортсменов : пособие. для тренеров ДЮСШ / Ю. Ф. Буйлин, З. И. Знаменская, Ю. Ф. Курамшин и др. ; под ред. Ю. Ф. Буйлина, Ю. Ф. Ку¬рамшина – М. : Физкультура и спорт, 1981. – 192 с.

Юламанова Г. М. Особенности теоретической подготовки квалифицированных фе¬хтовальщиков с поражениями спинного мозга / Г. М. Юламанова // Адаптивная физическая культура. − 2012. − Т. 49, № 1. − С. 40−41.

Пітин М. Загальна характеристика концепції теоретичної підготовки у спорті / Мар’ян Пітин // Молода спортивна наука України : зб. наук. праць з галузі фіз. виховання, спорту і здоров’я людини / за заг. ред. Є. Н. Приступи. – Л., 2014. – Вип. 18, т. 1. – С. 213−218.

Пітин М. Теоретична підготовка у спорті: стан та проблеми / Мар’ян Пітин [Електронний ресурс] // Спортивна наука України. – 2013. − № 2 (53). − С. 3−9. − Режим доступу : http://sportscience.ldufk.edu.ua/index.php/snu/article/view/130

Пітин М. Авторська модель системи знань спортсменів / Пітин Мар’ян // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 15, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). – К., 2013. – Вип. 10 (37). – С. 89–95.

Томенко О. А. Взаємозв’язок між показниками соматичного здоров’я, рухової активності, теоретичної підготовленості, оволодіння руховими діями та мотиваційно-ціннісної сфери школярів / О. А. Томенко // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту .– 2011. – № 3. – С. 148–150.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.