РІВНІ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ У ШКОЛЯРІВ З РІЗНОЮ МАСОЮ ТІЛА

Маркіян СТЕФАНИШИН, Іванна БОДНАР

Анотація


Пошук критеріїв, які важливо враховувати під час реалізації диференційованого підходу в оцінюванні фізичної підготовленості школярів, є актуальною проблемою. З’ясування рівнів розвитку фізичних якостей у школярів з різними рівнями фізичного розвитку дасть можливість визначити оптимальний набір морфологічних ознак, які найбільшою мірою характеризують рухові здібності дітей. Це дозволить обґрунтувати необхідність врахування показників фізичного розвитку в оцінюванні фізичної підготовленості. Мета – з’ясувати рівні розвитку фізичних якостей школярів із різною масою тіла. Тестування рівня фізичної підготовленості школярів проводилося за орієнтовними навчальними нормативами, передбаченими навчальною програмою з фізичної культури (2010). У тестуванні рівня фізичної підготовленості взяло участь 327 учнів старшого шкільного віку (146 хлопців, 181 дівчина). З’ясовано, що маса тіла більша за середню зумовлює низькі показники швидкості бігу на 30 метрів; вища за нормальну відносна маса тіла призводить до низьких рівнів прояву спритності у циклічних локомоціях

Ключові слова


фізичний розвиток, фізична підготовленість, тестування.

Повний текст:

PDF

Посилання


Асенкевич Р. Онтогенетическая изменчивость показателей физического развития и двигательных функций польских мальчиков и девочек 5−14 лет : дис. … д-ра биол. наук:

00.14 «Антропология» / Асенкевич Рышард. − Москва, 2002. – 458 с.

Беляев А. Н. Физическая подготовка учащихся старшего школьного возраста различных конституционных типов : дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры» / Беляев Александр Николаевич. − Волгоград, 2000. – 191 с.

Бондаревский Е. Я. Педагогические основы контроля за физической подготовленностью учащейся молодежи : автореф. дис. ... д-ра пед. наук / Бондаревский Е. Я. − Москва, 1983. – 48 с.

Борцова А. Н. Дифференцированное физическое воспитание школьниц на основе учета особенностей интегральных показателей их физического состояния : дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры» / Борцова Анна Николаевна. − Волгоград, 2006. – 165 с.

Каинов А. Н. Дифференцированная оценка физической подготовленности школьников : дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры» / Каинов Андрей Николаевич. − Волгоград, 2004. – 162 с.

Останигрош Н. М. Совершенствование методики педагогического контроля за физическим развитием и физической подготовленностью студентов : дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания и спортивной тренировки (включая методику лечебной физкультуры)» / Останигрош Наталия Михайловна. − Харьков, 1984. – 145 с.

Палагина Н. И. Оптимизация физической подготовки студентов на основе оценки двигательных способностей : дис. ... канд. пед наук : [спец.] 13.00.04, 13.00.08 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры» / Палагина Надежда Ивановна. − Йошкар-Ола, 2005. – 276 с.

Прусов П. К. Особенности физического развития подростков в системе управления оздоровительным и спортивным процессом : дис. … д-ра мед. наук : [спец.] 14.00.51 «Восстановительная медицина» / Прусов Петр Кириллович. − Москва, 2005. – 256 с.

Феофилактов В. В. Сравнительный анализ инновационных технологий физической подготовки студентов гуманитарных вузов на основе мониторинга физического развития : дис.. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.04 «Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры» / Феофилактов Виктор Валерьевич. − Москва, 2005. – 224 с.

Фізична культура в школі: 10−11 класи : метод. посібник / за заг. ред. С. М. Дятленка. – Київ : Літера, ЛТД, 2010. – 64 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.