РОЗВИТОК КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ДЕПРИВАЦІЄЮ СЛУХУ В ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Світлана САВЛЮК

Анотація


Рухові порушення дітей із депривацією слуху лежать здебільшого у сфері координаційних проявів. Мета дослідження: дослідити координаційні здібності дітей віком 6–10 років з депривацією слуху спеціальної школи-інтернату в процесі фізичного виховання. Методи дослідження: загальнонаукові (аналіз та узагальнення даних наукової та методичної літератури); педагогічні (спостереження, тестування, експеримент); математико-статистичні (середнє арифметичне, середнє квадратичне відхилення). Організація: дослідження фізичних якостей дітей молодшого шкільного віку з депривацією слуху проводилися на базі Острозької та Калуської спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів І–ІІІ ступенів та ЗОШ № 27 м. Рівного. Учасники: у дослідженнях узяли участь 139 школярів віком 6–10 років із депривацією слуху та 186 практично здорових однолітків того ж віку. Результати: виявлено значне відставання дітей із депривацією слуху від їх практично здорових однолітків, визначені показники координаційних здібностей дітей із депривацією слуху статистично вірогідно нижчі, ніж у їхніх здорових однолітків: спритності р<0,01, статичної рівноваги р<0,001, силових і координаційних здібностей р<0,05. Висновки: підтверджено дані науковців, що в усіх досліджуваних вікових періодах координаційні якості в дітей із депривацією слуху значно нижчі від показників здорових однолітків.

Ключові слова


координаційні здібності, порушення слуху, фізичне виховання, депривація слуху, молодший шкільний вік.

Повний текст:

PDF

Посилання


Голозубец Т. С. Методика адаптивного физического воспитания глухих детей младшего школьного возраста с использованием креативных средств физической культуры : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Голозубец Татьяна Станиславовна. – Хабаровск, 2005. – 22 с.

Губарева Н. В. Дифференцированный подход в процессе коррекции и развития координационных способностей у школьников с различной степенью нарушения слуха : автореф. дис. … канд. пед. наук / Н. В. Губарева. – Омск, 2009. – 26 с.

Гурінович Х. Є. Фізичний стан глухих дітей молодшого шкільного віку та його корекція засобами фізичного виховання : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 / Гурінович Христина Євгенівна. – Львів, 2006. – 20 с.

Козетов И. И. Формирование оптимальной структуры координационных способностей у школьников 7–9 лет : дис. … канд. наук по физ. воспитанию и спорту : 24.00.02 / Козетов Игорь Иванович – Киев, 2001. – 237 с.

Крамаренко А. Л. Методика повышения двигательной активности глухих младших школьников на основе использования средств аудиовизуального воздействия : автореф. дис. … канд. пед. наук / Крамаренко А. Л. – Омск, 2009. – 24 с.

Ляхова І. М. Теоретико-методичні основи корекції рухової сфери дітей зі зниженим слухом засобами фізичного виховання : автореф. дис. … д-ра пед. наук : [спец.] 13.00.03 “Корекційна педагогіка” / Ляхова І. М. – Київ., 2006. – 44 с.

Михайлова С. Н. Развитие координации движений у детей 6–7 лет как основа повышения их физической подготовленности : автореф. дис. … канд. пед. наук / С. Н. Михайлова. – Ленинград, 1990. – 21 с.

Сапожников Ю. Р. Возможности коррекции недостатков двигательной активности глухих школьников средствами физических упражнений : дис. … канд. пед. наук / Ю. Р. Сапожников. – Москва 1985. – 125 с.

Форостян О. І. Розвиток точності рухів у глухих школярів засобами фізичного виховання : автореф. дис. … канд. пед. наук / О. І. Форостян. – Київ, 2001. – 19 с.

Харитонова Л. Г. Характеристика уровня физического развития и особенностей проявления координационных способностей у глухих детей 6–8 лет / Л. Г. Харитонова // Проблемы развития физ. культуры и спорта в условиях Сибири и Крайнего Севера : сб. науч. ст. – Омск : Сиб ГАФК, 1995. – С. 103–104.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.