ПРОБЛЕМИ ЗАЛУЧЕННЯ УЧНІВ 1–3 ГРУП ЗДОРОВ’Я ДО СПІЛЬНИХ УРОКІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Іванна БОДНАР

Анотація


Визначення організаційно-педагогічних проблем, які потребують нагального вирішення, дозволять
розробити шляхи більш успішного впровадження інклюзивного фізичного виховання. Було опитано 154 вчителі фі-
зичної культури 75 середніх шкіл 16-ти областей України. Установлено суперечності у ставленні вчителів до інклю-
зивного фізичного виховання. З’ясовано, що більшість учителів (73%) фізичної культури середніх загальноосвітніх
закладів України вважають себе готовими до проведення уроків в інклюзивних класах з учнями 1–3 груп здоров’я.
Визначено, що вчителі в умовах інклюзивного фізичного виховання вбачають менші можливості для фізичного удо-
сконалення добре підготованих школярів, ніж дітей із відхиленнями у стані здоров’я. Виявлено, що на перші місця
вчителі ставлять проблеми, вирішення яких знаходиться в компетенції держави, на другі – ті, які в змозі вирішити
фахівці на місцях.

Ключові слова


культура, виховання, інклюзія, школярі.

Повний текст:

PDF

Посилання


Авшенюк Н. Міжнародний вимір соціального партнерства у професійній освіті [Електронний ресурс] / Наталія Авшенюк, Надія Креденець // Порівняльна професійна педагогіка 2012, – С. 59-67. http://www.novi.org.ua/projects/artek/2nd/APN.pdf (Режим доступу 19. 02. 2013)

Аксенов А. В. Повышение эффективности процесса физического воспитания детей младшего школьного возраста в условиях инклюзивного образования : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Андрей Владимирович Аксенов. – СПб., 2011. – 203 c.

Болотіна О. В. Особливості підготовки майбутніх учителів фізичної культури до оздоровчої роботи зі школярами спеціальної медичної групи у сучасних умовах вищої освіти [Електронний ресурс] / О. В. Болотіна // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – 2010. – №17, ч. 2. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vlush/Ped/2010_17_2/1.pdf (дата звер нення : 19.02.2013).

Дзержинский Г. А. Методика проведения уроков физической культуры с младшими школьниками подготовительной медицинской группы : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Дзержинский Геннадий Александрович. – М., 2008. – 204 с. 5. Драч С. В. Супровід навчання студентів з обмеженими можливостями в інклюзивному освітньому просторі [Електронний ресурс] / С. В. Драч. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.

ua/portal/soc_gum/Znpkhist/2011_3/11dsviop.pdf (дата звернення : 19.02.2013)

Єфименко М. Перспективи корекційного фізичного виховання дітей з порушеннями опорно-рухового апарату в інклюзивній освіті / Єфименко М. // Дефектологія . – 2012. – № 9. – С. 281 – 287.

Зайцев Д. В. Интегрированное образование детей с ограниченными возможностями // Социологические исследования. – 2004. – № 7. – С. 127–132.

Гігієнічна оцінка використання здоров'яформуючого потенціалу навчальних закладів [Електронний ресурс] / Калиниченко І. О., Полька Н. С., Заїка Л. М., Толокольников О. Я. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/chem_biol/environment/2008_3/2008_3/46-0053.pdf

(дата звернення : 19.02.2013)

Мігалуш А. О. Інклюзивна освіта – шлях до всебічного розвитку дітей [Електронний ресурс] / Мігалуш А. О. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/18_NiIN_2007/Pedagogica/22422.doc.htm (дата звернення: 20.11.2012).

Небесна В. В. Про спеціальне медичне відділення з фізичного виховання у ВНЗ [Електронний ресурс] / Небесна В. В., Гаврилін В. О. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/ppmb/texts/2009_5/09nvvhee.pdf (дата звернення : 19.02.2013)

Ніколаєва О. О. Корекційно-реабілітаційне навчання студентів вищих навчальних закладів з обмеженнями психофізичного розвитку засобами адаптивної фізичної культури і спорту / Ніколаєва О. О., Глоба О. П. [Електронний ресурс] // Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. – 2011. – № 23 (234). – C. 74–82. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vlush /Ped/2011_23/14.pdf (дата звернення : 19.02.2013)

Прочухаева М. М. «Все мы похожи»: первые шаги к толерантности. [Електронний ресурс] / Прочухаева М. М. Лисютенко О. Н. – Режим доступу : http://rudocs.exdat.com/docs/index403341.html#11867906 (дата звернення : 19.02.2013)

Teaching the Self-Contained Adapted Physical Education Class / Block, Martin E. ; Taliaferro, Andrea; Campbell, Amanda Love; Harris, Natasha; Tipton, Jeremy // Journal of Physical Education, Recreation & Dance. – 2011. – Vol. 82, N. –P. 1–58.

Coates Janine Kim. Teaching inclusively: are secondary physical education student teachers sufficiently prepared to teach in inclusive environments? / Coates Janine Kim // Physical Education and Sport Pedagogy. – 2012. – Vol. 17, N. 4 – P. 349–365.

Lytle R. What Is a Highly Qualified Adapted Physical Education Teacher? / Lytle, Rebecca; Lavay, Barry; Rizzo, Terry // Journal of Physical Education, Recreation & Dance. – 2010. – Vol. 81, N 2. – P. 1-64

Smith A. The inclusion of pupils with special educational needs in secondary school physical education / Smith A. // Physical Education and Sport Pedagogy. – 2004. – Vol. 9, N 1. – P. 37-54 17. Stanovich P. Inclusion as professional Development [Electronic resource] / Stanovich P., Jordan A. – Access mode : www.canada-ukraine.org


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.