ФОРМИ ФІЗКУЛЬТУРНОСПОРТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СТРУКТУРІ ВІЛЬНОГО ЧАСУ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ ВІКОМ 12–14 РОКІВ

Андрій МАНДЮК

Анотація


Мета – визначити місце форм фізкультурно-спортивної діяльності в загальній структурі вільного часу учнів загальноосвітніх шкіл віком 12–14 років та встановити чинники, що впливають на вибір видів діяльності у вільний час. Методи: аналіз та узагальнення відомостей наукової літератури; методи теоретичного рівня дослідження (аналіз і синтез); соціологічне опитування. Результати: визначено найпоширеніші види діяльності, до яких залучають у вільний час учнів віком 12–14 років. Установлено фактори, які впливають на вибір діяльності у вільний час, та визначено кількість учнів, задоволених змістом власного дозвілля. Висновки: найпопулярнішими видами фізкультурно-спортивної діяльності у вільний час серед учнів віком 12–14 років є активний відпочинок та заняття фізичною культурою і спортом. Основними чинниками, які впливають на вибір діяльності у вільний час, є власні смаки та вподобання учнів, здоровий спосіб життя та школа.

Ключові слова


фізична культура, рухова активність, вільний час, дозвілля, учні.

Повний текст:

PDF

Посилання


Васкан І. Г. Стан та перспективи вдосконалення спеціально організованої рухової активності учнів у загальноосвітніх навчальних закладах / І. Г. Васкан // Молода спортивна наука України : зб. наку. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здоров’я людини. – Львів, 2017. – № 43 (3.1) – С. 54–58.

Боднар І. Р. Дозвілля українських школярів і місце рухової активності у ньому/ І. Р. Боднар, А. Б. Кіндзера // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2016. – № 5. – С. 10–18.

Бондар Т. С. Використання самоорганізації у загальноосвітніх навчальних закладах щодо фізкультурно-спортивного дозвілля учнів / Т. С. Бондар, В. В. Золочевський // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2015. – № 4 (48). – С. 195–207.

Гозак С. В. Залежність розумової працездатності учнів середнього шкільного віку від організації режиму дня / О. Єлізарова, О. Шумак, О. Філоненко // Молодий вчений. – 2016. – № 9.1 (36.1). – С. 50–54.

Дейнеко А. Х. Соціально-педагогічні передумови формування культури рухової діяльності в учнів загальноосвітніх навчальних закладів / А. Х. Дейнеко // Слобожанський науково-спортивний вiсник. – 2015. – № 4(48). – С. 35–39.

Жданова О. М. Заходи з залучення школярів до спеціально організованої рухової активності на дозвіллі / Ольга Жданова, Любов Чеховська // Молода спортивна наука України : зб. наку. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здоров’я людини. – Львів, 2014. – Вип. 18, т. 4 – С. 26–32.

Калиниченко І. О. Оцінка рівня спеціально організованої рухової активності дітей 14–17 років / І. О. Калиниченко, О. В. Савчук // Інноваційні технології в системі підвищення кваліфікації фахівців фізичного виховання і спорту. – Суми : СумДУ, 2015. – С. 83–84.

Карпова Л. О. Культурно-дозвіллєва діяльність у сучасному світі : кол. моногр. – Київ : Ліра-К, 2017. – 328 с.

Кіндзера А. Оптимізація фізичної активності школярів у позаурочний час / Анна Кіндзера // Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання і спорту / за заг. ред. Євгена Приступи. – Львів, 2016. – Вип. 20, т. 1/2. – С. 222–226.

Ковальова Н. Особливості проектування рекреаційно-оздоровчої діяльності старшокласників / Наталія Ковальова // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2017. – № 1. – С. 62–67.

Носко М. О. Удосконалення здоров’язбережувальної системи позакласної та позаурочної роботи з фізичного виховання / М. О. Носко, О. А. Архипов, С. В. Гаркуша, Воєділова О. М., Ю. М. Носко // Вісник Чернігів. нац. пед. ун-ту. Серія : Педагогічні науки. – Чернігів, 2017. – № 143. – С. 291–299.

Платонова О. Г. Формування готовності працівників соціальної сфери до організації роботи в сфері дозвілля / О. Платонова // Вісник Чернігів. нац. пед. ун-ту. Серія : Педагогічні науки. – Чернігів, 2017. – № 142. – С. 142–144.

Тихонова Н. В. Удосконалення фізкультурно-спортивної дозвіллєвої діяльності дітей та молоді в позашкільних навчальних закладах / Н. В. Тихонова, А. С. Бондар // Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2014. – № 5. – С. 77–81.

Томенко О. А. Рівень рухової активності підлітків та шляхи його підвищення на основі використання заходів оздоровчо-рекреаційного спрямування / О. А. Томенко // Слобожанський науково-спортивний вiсник. – 2013. – № 3. – С. 19–24.

Цимбалюк Н. М. Інституціональна модернізація культурно-дозвіллєвої сфери в Україні : автореф. дис. … д-ра соціол. наук / Цимбалюк Н. М. – Київ, 2005. – 34 с.

Appelqvist-Schmidlechner K. Relationships between leisure time physical activity, physical fitness and mental health among young adult males/ K. Appelqvist-Schmidlechner, J. Vaara, J. Mäkinen, T. Vasankari, H. Kyröläinen // European Psychiatry. – 2017. – Vol. 41. – P. 179.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.