ОСОБЛИВОСТІ ФІЗИЧНОГО СТАНУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ВІДХИЛЕННЯМИ У ПСИХОФІЗИЧНОМУ РОЗВИТКОВІ

Вікторія ПАСІЧНИК

Анотація


Здоров’я нації визначається насамперед здоров’ям дітей, яке є найбільш важливим ресурсом
будь-якого суспільства. В Україні велику увагу приділяють проблемам навчання й виховання дітей з особливи-
ми потребами. Мета – визначити показники фізичного стану дітей дошкільного віку з відхиленнями у психо-
фізичному розвиткові. Матеріал: у дослідженні брали участь 54 дитини 5–6 років (25 дівчаток, 29 хлопчиків),
які потребують корекції психофізичного розвитку, серед них 9 – із порушеннями опорно-рухового апарату,
у яких візуально не спостерігалося рухової недостатності (грубого порушення ходьби, бігу, стрибків), 15 – із
порушеннями розвитку мовлення, 16 – із затримкою психічного розвитку, 5 – із синдромом Дауна, 9 – із розла-
дами аутистичного спектра. У роботі застосовано такі методи дослідження: загальнонаукові (аналіз, узагаль-
нення даних літературних джерел), педагогічні (констатувальний експеримент), медико-біологічні. Отримані
дані вказують на середній рівень фізичного розвитку та здебільшого на нижчий за середній рівень функціо-
нального стану обстежуваного контингенту дітей. Рівень фізичного стану дітей з порушеннями психофізично-
го розвитку вимагає диференційованого підходу в процесі фізичного виховання в умовах інклюзивної освіти.

Ключові слова


фізичний стан, дошкільний вік, відхилення, психофізичний розвиток.

Повний текст:

PDF

Посилання


Вільчковський Е. С. Організація рухового режиму дітей у дошкільних навчальних

закладах : навч.-метод. посіб. / Е. С. Вільчковський, Н. Ф. Денисенко. – Тернопіль : Мандрі-

вець, 2011. – 128 с.

Динаміка показників фізичного стану дітей у період 3–6 років / Л. Л. Галаманджук,

Г. А. Єдинак, Л. А. Балацька, Г. В. Кубай // Молодий вчений. – 2017. – No 3 (43). – С. 143–145.

Гвоздецька С. В. Корекційна спрямованість занять з фізичного виховання старших

дошкільників із затримкою психічного розвитку : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. вихован-

ня і спорту : 24.00.02 / Гвоздецька С. В. – Харків, 2005. – 20 с.

Гигиена детей и подростков : учебник / под ред. Г. Н. Сердюковской. – Москва : Ме-

дицина, 1989. – 320 с.

Глущенко М. М. Фізична підготовленість дітей із ураженнями ЦНС при викорис-

танні дихальних вправ на тлі масажної гімнастики / Глущенко М. М., Бєсєда В. В., Роман-

чук О. П. – Наука і освіта. 2013. – No 4. – C. 102–105.

Єфименко М. М. Сучасні підходи до корекційно спрямованого фізичного виховання

дошкільників з порушеннями опорно-рухового апарату : монографія / М. М. Єфименко. –

Вінниця : Нілан-ЛТД, 2013. – 356 с.

Козіброда Л. В. Організаційно-методичні аспекти фізичного виховання дітей стар-

шого дошкільного віку з відхиленнями у стані здоров’я : автореф. дис. ... канд. наук з фіз.

виховання і спорту : 24.00.02 / Козіброда Л. В. – Львів, 2006. – 20 с.

Круцевич Т. Ю. Контроль у фізичному вихованні дітей, підлітків і молоді : навч.

посіб. / Т. Ю. Круцевич, М. І. Воробьов, Г. В. Безверхня. – Київ : Олімп. л-ра, 2011. – 224 с.

Кузава І. Б. Теоретичні та методичні засади інклюзивної освіти дошкільників, які

потребують корекції психофізичного розвитку : автореф. дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.03 /

Кузава І. Б. – Київ, 2015. – 40 с.

Лубышева Л. И. Социология физической культуры и спорта : учеб. пособ. для

студ. высш. учеб. завед. / Л. И. Лубышева. – 3-е изд., перераб. и доп. – Москва : Академия,

– 272 с.

Неділько П. В. Здоров’я та розвиток дітей старшого дошкільного і молодшого

шкільного віку / П. В. Неділько, С. А. Руденко // Освіта та розвиток обдарованої особисто-

сті. – 2013. – No 3 (10). – С. 60–63.

Пасічник В. М. Структура захворюваності дітей дошкільного віку (на прикладі

м. Львова та Львівської області) / В. М. Пасічник, М. П. Пітин, О. О. Волошин // Науковий

часопис нац. пед. ун-ту імені М. П. Драгоманова. Серія 15, Науково-педагогічні проблеми

фізичної культури (фізична культура і спорт) : [зб. наук. пр.] / за ред. О. В. Тимошенка. –

Київ, 2017. – Вип. 5 К (86) 17. – С. 245–249.

Пасічник В. Показники фізичного розвитку дітей дошкільного віку м. Львова та

Львівської області // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2017. – No 3. – С. 131–137.

Пасічник В. М. Проблеми реалізації інклюзивного фізичного виховання дітей до-

шкільного віку / В. М. Пасічник, В. Р. Пасічник // Фізична культура, спорт та здоров’я : ма-

теріали XVІІ Міжнар. наук.-пр. конф. –Харків : ХДАФК, 2017. – С. 80–83.

Приступа Є. Н. Інклюзивне фізичне виховання школярів 1–3 груп здоров’я / При-

ступа Є. Н., Петришин Ю. В., Боднар І. Р. // Педагогіка, психологія та медико-біологічні про-

блеми фізичного виховання і спорту. – 2013. – No 1. – С. 62–67.

Стеблий Т. В. Физическое воспитание детей 5–6 лет в условиях функциональной

интеграции (на примере интеграции детей с задержкой психического развития) : автореф.

дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Стеблий Т. В. – Санкт-Петербург, 2008. – 21 с.

Тупчій Н. О. Режими рухової активності дітей 5–6 років із різним рівнем фізичного

стану : автореф ... дис. канд. наук з фіз. виховання і спорту / Тупчій Н. О. – Київ, 2001. – 17 с.

Щорічна доповідь про стан здоров’я населення, санітарно-епідемічну ситуацію та

результати діяльності системи охорони здоров’я України. 2015 рік / за ред. Шафрансько-

го В. В. ; МОЗ України, ДУ «УІСД МОЗ України». – Київ, 2016. – 452 с.

Wilczkowski E. Wychowanil firyczne dzieci w wieku przedszkolnym / E. Wilczkowski. –

Piotrkow Trybunalski, 2012. – 286 p.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.