КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ МОЛОДШИХШКОЛЯРІВ З ЛЕГКИМ СТУПЕНЕМ РОЗУМОВОЇ ВІДСТАЛОСТІ ЗАСОБАМИ АДАПТИВНОГО СПОРТУ.

Е. Н. Каленик

Анотація


Існує необхідність пошуку нових підходів до корекції порушень розвитку фізичних якостей у
дітей з легким ступенем розумової відсталості та пошуку ефективних програм з засобами адаптивного спорту в
спеціальних навчальних закладах.
Встановлено, що в дітей із легким ступенем розумової відсталості за допомогою фізкультурно-спортивних
занять за програмою адаптивного спорту засобами бадмінтону гнучкість формується сповільнено і зі значною
кількістю особливостей. У тесті „стрибок в довжину з місця” результат нижчий за середні показники, а в динаміці
до 10-11 років показник в деяких випадках знижується; до 10 – 11 років результати в „бігу на 30 м” (бистрість)
наближуються до показників норми. Відзначено позитивні зрушення в тесті „човниковий біг 3х10 м”.

Ключові слова


фізична підготовленість, школярі з легким ступенем розумової відсталості, додаткові фіз- культурно-спортивні заняття.

Повний текст:

PDF (Russian)

Посилання


БрискинЮ. А. Адаптивный спорт / Ю. А. Брискин, С. П. Евсеев, А. В. Передерий. – М. : Советский спорт, 2010. – 316 с.

Исаев Д. Н. Умственная отсталость у детей и подростков: Руководство / Д. Н. Исаев. – СПб. : Речь, 2003. – 391 с.

Каленик Е. Н. Игровая методика подготовки умственно отсталых школьников к спортивной игре бадминтон / Е. Н. Каленик // Доклады Всерос. наук. конф. – М., 2007. – С. 169-174

Кизыма А. В. Оценка и совершенствование ловкости путем развития точности движений [Электронный ресурс] / А. В. Кизыма //Физическое воспитание творческих специальностей : сб. науч. тр. под ред. С. С. Ермакова. – Харьков, 2005. – Режим доступа: http: www.nbuv.gov.ua.

Коломыцева О. В. Проблемы адаптивного физического воспитания умственно отсталых школьников / О. В. Коломыцева, Р. А. Сорвина, Г. С. Зартдинов // Материаллы Междунар. науч.-практ. конф. – Набережные Челны : КамГАФКСиТ, 2009. – С. 139-142.

Коц Я. М. Спортивная физиология : учеб. для ин-тов физ. культуры / Я. М. Коц. – М. : Физкультура и спорт , 1987. – С. 27-68.

Левушкин С. П. Стандарты физической подготовленности школьников Ульяновской области разных типов телосложения : учебно-метод. пособие / С. П. Левушкин, С. Н. Блинков. – Ульяновск : УлГУ, 2007. – 24 с.

Макарова О. С. Программа развития адаптивного спорта в Ульяновской области. / О. С. Макарова, Е. Н. Каленик, О. А. Честякова // Приказ Ульяновской Городской Думы от 29.11.2006 №187

Мариничева Г. С. Умственная отсталость / Мариничева Г. С., Вроно М. Ш. – М., 1997. – С. 3-49.

Никитюк Б. А. Принципы и приоритеты физического воспитания детей дошкольного возраста / Б. А. Никитюк // Теория и практика физической культуры. – 1994. – №7. – С. 5-7.

Общий курс физиологии человека и животных: учеб. для биол. и медиц. спец. вузов / А. Д. Ноздрачев, И. А. Баранникова, А. С. Батуев [и др.] – М., 1991. – 512 с.

Тюх И. А. Анализ результатов выполнения нормативов государственной систем тестирования физической подготовленности младшими школьниками г. Киева. / И. А. Тюх // Теория и практика физической культуры. – 2006. – №1. – С. 12-14.

Фомин Н. А. Физиология человека : учеб. для ин-тов физ. культуры / Н. А. Фомин. – М., 2000. – С. 17-103.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.