ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ЖИТТЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Оксана ФЕДЕЧКО, Юлія ПАВЛОВА

Анотація


Вступ. Оцінювання якості життя дітей та молоді важливі не лише в клінічній практиці,
але й у вивченні громадського здоров’я, прогнозування стану здоров’я населення в майбут-
ньому. Під час аналізу якості життя обов’язково враховують суб’єктивну оцінку респондента,
фізичні, психологічні та соціальні аспекти здоров’я. Цей показник корисний для виявлення та
розуміння важливих або прихованих проблем зі здоров’ям, розуміння їх впливу на щоденну
активність.
Мета – аналіз показників якості життя, пов’язаної зі здоров’ям, дітей дошкільного віку
з використанням стандартизованої системи PedsQL.
Методи: теоретичні, соціологічні та статистичні. Опитано 57 дітей (вік – 4–6 років) та
їх батьків м. Львова та м. Броди. Якість життя вивчали за допомогою анкети PedsQLTM 4.0
(Pediatric Quality of Life Inventory, Generic Core Scales, варіанти для дітей віком 5–7 років та
їх батьків). Дозвіл на застосування анкети отримано від організації Mapi Research Trust (м.
Ліон, Франція).
Значення якості життя оцінювали за шкалами «Фізичне функціонування», «Емоційне
функціонування», «Соціальне функціонування», «Функціонування у дитячому садку/школі».
Висновок. Якість життя становить 77,8±13,6 бала, найнижчі значення отримано для
шкали «Функціонування у дитячому садку/школі».
Ключові слова: якість життя, здоров’я, PedsQLTM, діти, дошкільний вік.

Повний текст:

PDF

Посилання


Павлова Ю. Оздоровчо-рекреаційні технології та якість життя людини : монографія / Юлія

Павлова. – Львів : ЛДУФК, 2016. – 356 c.

Cross-cultural мalidation of the Pediatric Quality of Life InventoryTM 4.0 (PedsQLTM) generic core

scale into Arabic Language / Diana Arabiat, Barbara Elliott, Peter Draper, Mohammad Al Jabery // Scand J

Caring Sci. – 2011. – Vol. 25, nr. 4. – P. 828–833.

The PedsQL 4.0 as a pediatric population health measure: feasibility, reliability, and validity /

Varni J. W., Burwinkle T. M., Seid M., Skarr D. // Ambul Pediatr. – 2003. – Vol. 3, nr. 6. – P. 329–341.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.