ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПІДГОТОВЦІ СПОРТСМЕНІВ У ТЕХНІЧНИХ, ПРИКЛАДНИХ І ЕКСТРЕМАЛЬНИХ ВИДАХ СПОРТУ.

Ярослава ПУГАЧ, Марія ЧЕРЕДНИЧЕНКО, Валерій ДРУЗЬ

Анотація


Мета роботи: встановити закономірність зв'язку емоційної напруженості і рівня екстремаль­ності середовища, в якій виконується діяльність. У дослідженні брали участь 100 осіб чоловічої статі віком 16-27 років.

Результати: Розглянуто вплив різних фізичних навантажень та емоційних станів на ефективність рухової діяльності, що відбувається в екстремальних умовах. Встановлено індивідуальні особливості перебігу спортивної діяльності в екстремальних умовах. Уперше використано спеціальний семантичний простір для впорядкованого подання результатів емпіричних досліджень. Побудовано номограми в семантичних полях, які дозволяють встановити індивідуальний діапазон оптимальну частоту скорочення серця, що забезпечує максимальну працездатність. На підставі встановлених закономірностей перебігу змін середнього артеріального тиску подано методику об'єктивного оцінювання емоційного напруження, що відображає ступінь готовності індивіда до виконання складних змагальних вправ.

Висновки. У використовуваних семантичних просторах відображено перебіг біологічного рефлексу обережності і супроводу, що дозволяє оцінити міру впливу емоційного напруження на результативність виконання змагальних вправ; в основі оцінювання емоційного напруження є закономірності динаміки середнього артеріального тиску, як неспецифічної реакції; об'єктивне оцінювання ступеня розгубленості здійснюється на основі аналізу варіативності поведінки пульсового тиску; порушення симетричності середнього артеріального тиску і амплітудно-частотної характеристики рефлексу супроводу, визначають можливість виконання завдання в екстремальних умовах; використанння відповідних мір у семантичних просторах дозволяє за вибірковими даними встановити загальну структуру перебігу досліджуваного процесу.


Ключові слова


екстремальні умови, емоційне напруження, семантичний простір, функція міри.

Повний текст:

PDF(RUSSIAN)

Посилання


Булатова М. М. Олимпийская академия Украины: приоритетные направления деятельности/ М. М. Булатова // Наука в олимпийском спорте. – 2007. – № 2. – С. 5–12.

Волобуева И. В. Система подготовки начинающих парашютистов по программе ускоренного обучения свободному падению – AFF / Волобуева И. В. // Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2008. – №1/2. – С. 57–61.

Георгиадис К. Теоретические основы олимпийского образования / Костас Георгиадис // Наука в олимпийском спорте. – 2007. – №2. – С. 3–16.

Индивидуальные возможности в осуществлении спортивной деятельности в экстремальных условиях / Пугач Я. И., Ашанин В. С., Градусов В. А., Чередниченко М. А. // Теория и практика экстремальных видов спорта. – 2010. – №4 (9). – С. 7–12.

Друзь В. А. Эмоции и чувства как предмет психологических исследований / Друзь В. А. // Человек в измерении ХХ века. – М., 2004. – Т. 5. – С. 236–269.

Ильин Е. П. Эмоции и чувства / Е. П. Ильин. – Спб., 2001. – С. 190–202.

Изард К. Э. Психология эмоций / К. Э. Изард. – СПб, 2000. – С.41–71.

Малахов В. А. Роль психоэмоционального состояния человека в организации профессиональной деятельности в экстремальных ситуациях / Малахов В. А., Серебряков А. М // Слобожанський науково-практични вісник. – 2011. – №3. – С.131–136

Самсонкин В. Н. Моделирование в самоорганизующихся системах / Самсонкин В. Н., Друзь В.А., Федорович Е.С. – Донецк : Заславский, 2010. – 104 с.

Academie National Olympique : Foundation. Perspectives. Activities. – Lausanne : IOC, 1992.

Coubertain P. Padagogie sportive. Nouvelle Edition / Pierre de Coubertain. – Lausanne : Bureau International de Pedagogie sportive, 1919.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.