ОСОБЛИВОСТІ РОЗУМОВОГО І ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З ЛЕГКИМ СТУПЕНЕМ РОЗУМОВОЇ ВІДСТАЛОСТІ

Ірина КОВЦУН

Анотація


У статті подано загальну характеристику розумового і фізичного розвитку дітей з легким ступенем розумової відсталості, а також висвітлено найпоширеніші класифікації розумової відсталості. З’ясовано, що діти з легким ступенем розумової відсталості мають низький рівень фізичної підготовки порівняно з їхніми однолітками. Розвиток основних фізичних якостей підпорядковується загальним закономірностям вікового розвитку, але темп їхнього розвитку нижчий і сенситивні періоди настають пізніше на 2–3 роки.

Ключові слова


олігофрени, дебільність, діти з легким ступенем розумової відсталості, фізичний розвиток, розумовий розвиток.

Повний текст:

PDF

Посилання


Бастун Н. А. Реабілітація дітей і молоді з помірною, важкою та глибокою інтелектуальною недостатністю: сьогоднішні реалії та перспективи / Н. А. Бастун, К. С. Журавель, Т. О. Куценко. – Київ : Університет «Україна», 2004. – 448 с.

Дмитриев А. А. Физическая культура в специальном образовании: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. завед. / А. А. Дмитриев. – Москва : Академия, 2002. – 176 с.

Исаев Д. Н. Умственная отсталость у детей и подростков / Д. Н. Исаев. – СанктПетербург : Речь, 2003. – 391 с.

Кузнецова Л. В. Основы специальной психологи / Л. В. Кузнецова – Москва : Академия, 2008–408 с.

Литош Н. Л. Адаптивная физическая культура. Психолого-педагогическая характеристика детей с нарушениями в развития / Н. Л. Литош. – Москва : СпортАкадемПресс, 2002. – 140 с.

Лубовский В. И. Специальная психология / В. И. Лубовский. – Москва : Академия, 2005. – 464 с.

Лурия А. Р. Умственно отсталый ребенок / А. Р. Лурия. – Москва : АПН РСФСР, 1969. – 156 с.

Певзнер М. С. Дети с временными задержками развития / М. С. Певнзер, Т. А. Власовой. – Москва : Педагогика, 2003. – 208 с.

Петрова В. Г. Психология умственно отсталых школьников: учеб. пособие / В. Г. Петрова, И. В. Белякова. – Москва : Академия, 2002. – 160 с.

Процко Т. А. Особенности развития познавательной стороны психики у младших школьников с легкой степенью интеллектуальной недостаточности (умственной отсталости):

учеб. пособие / Т. А. Процко. – Минск : БГПУ, 2006. – 54 с.

Пузанов Б. П. Обучение детей с нарушением интеллектуального развития : (Олигофренопедагогика) : учеб. пособие для студ. высш. пед. завед. / Б. П. Пузанов, Н. П. Коняева, Б. Б. Горскин. – Москва : Академия, 2003. – 272 с.

Синьов В. М. Психологія розумово відсталої дитини / В. М. Синьов, М. П. Матвєєва,

О. П. Рохліна. – Київ : Знання, 2008. – 359 с.

Синьов В. М. Розумова відсталість як педагогічна проблема: навч. посіб. / В. М. Синьов. – Київ : НПУ, 2007. – 118 с.

Сорокин В. М. Специальная психология / В. М. Сорокин. – Санкт-Петербург : Речь, 2003. – 216 с.

Черник Е. С. Физическая культура во вспомогательной школе / Е. С. Черник. – Москва : Учебная литература, 1997. – 320 с.

Шапкова Л. В. Частные методики адаптивной физической культуры /

Л. В. Шапкова. – Москва : Советский спорт, 2003. – 464 с.

Щипицына Л. М. Необучаемый ребенок в семье и обществе. Социализация детей с нарушением интеллекта / Л. М. Щипицына. – Санкт-Петербург : Речь, 2005. – 477 с.

База нормативних документів [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://medstat.

gov.ua/ukr/normdoc/vooz.html


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.