ЕФЕКТИВНІСТЬ ТЕХНОЛОГІЇ ФІЗИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ПЛОСКОСТОПІСТЮ

Павло ЧЕРЕДНІЧЕНКО

Анотація


Обґрунтовано та розроблено технологію фізичної реабілітації дошкільнят із плоскостопістю, яка ґрунтується на дидактичних принципах і принципах фізичної реабілітації, на загальних, організаційних та методичних основах процесу відновлення дітей із плоскостопістю із визначенням мети, завдань та основних принципів відновних заходів, форм та методів проведення занять, принципів дозування та параметрів навантаження, що базувалися на побудові індивідуального реабілітаційного плану. Розроблена технологія фізичної реабілітації передбачала поетапне впровадження реабілітаційних заходів: підготовчий, основний, заключний, та ґрунтувалася на застосуванні кінезотерапії у формі ранкової гігієнічної гімнастики, лікувальної гімнастики із застосуванням систематичних фізичних вправ та засобів футболу; масажу; природних факторів (кліматотерапія, бальнеологічні процедури); ортопедичних заходів. Експериментальна перевірка розробленої технології фізичної реабілітації хлопців віком 4–6 років за допомогою педагогічних спостережень, інструментальних методів дослідження довела свою ефективність, яка проявлялася в поліпшенні показників лінійних і кутових характеристик стопи; підвищенні показника тонусу м’язів; підвищенні фізичних якостей; удосконаленні способів та прийомів володіння м’ячем.

Ключові слова


діти, дошкільники, фізична реабілітація, стопа, плоскостопість.

Повний текст:

PDF

Посилання


Бичук І. О. Вплив програми профілактики плоскостопості на біомеханічні характеристики стопи дошкільнят /І. О. Бичук, А. І. Альошина // Педагогіка, психологія та медикобіологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2011. – № 2. – С. 10–13.

Вільчковський Е. С. Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку :

навч. посіб. / Е. С. Вільчковський, О. І. Курок. – 2-ге вид., переробл. і доповн. – Суми : Університет. кн., 2005. – 428 с.

Жарникова Н. А. Дифференцированный подход к лечению плоскостопия у детей / Н. А. Жарникова // Медработник дошкольного образовательного учреждения. – 2008. – № 1. – С. 66–72.

Кашуба В. А., Сергиенко К. Н., Валиков Д. П. Компьютерная диагностика опорнорессорной функции стопы человека // Физ. воспитание студентов творческих спеціальностей : сб. науч. тр. / под ред. С. С. Ермакова. – Харьков : ХХПИ, 2002. – № 1. – С. 11–16.

Козырева О. В. Лечебная физкультура для дошкольников (при нарушениях опорнодвигательного аппарата) : пособие для инструкторов лечебной физкультуры, воспитателей и родителей / О. В. Козырева. – Москва : Просвещение, 2003. – 112 с.

Круцевич Т. Ю. Теорія і методика физичного виховання : підручник / Круцевич Т. Ю. – Київ : Олімпійська л-ра, 2008. – Т. 2. – 320 с.

Нарскин Г. И. Система профилактики и коррекции отклонений опорно-двигательного аппарата у детей дошкольного и школьного возраста средствами физического воспитания : автореф. дис. на соискание д-ра пед. наук: 13.00.04 / Геннадий Иванович Нарскин. – Москва, 2003. – 29 с.

Попов П. А. Оптимизация комплекса восстановительного лечения плоскостопия у лиц, занимающихся спортом : дис. … канд. мед. наук : 14.01.15 / П. А. Попов. – Самара, 2010. – 124 с.

Сергієнко К. М. Контроль та профілактика порушень опорно-ресорної функції стопи школярів у процесі фізичного виховання : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту. – Київ, 2004. – 20 с.

Теория и методика физической культуры дошкольников : учеб. пособие для студ.

акад., ун-тов, ин-тов физ. культуры и ф-тов физ. культуры пед. ВУЗов / под ред. С. О. Филипповой, Г. Н. Пономарева. – Санкт-Петербург : Детство-Пресс, 2008. – 656 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.