ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ ЗАСОБІВ ВІЙСЬКОВО- СПОРТИВНОГО БАГАТОБОРСТВА У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ СТУДЕНТІВ АГРАРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Олександр ХОМЕНКО, Петро РИБАЛКО

Анотація


Статтю присвячено проблемі оптимізації змісту та організації фізичного виховання студентів аграрних закладів вищої освіти. Досліджено процес фізичного виховання, зокрема застосування секційних занять військово-спортивним багатоборством, для підвищення фізичного розвитку та стану фізичної підготовленості, психофізіологічних показників і мотивації студентів аграрних спеціальностей до занять фізичною культурою та спортом у процесі навчання у закладі вищої освіти.

Вивчено та узагальнено основні засади удосконалення фізичного виховання студентів закладів вищої освіти. Виявлено, що проблеми підвищення якості профільної фізичної підготовки студентів різних спеціальностей стосується багато досліджень. Однак нині не розкритою ефективних засобів фізичного виховання майбутніх аграріїв на основі застосування бойового двоборства. Це стало підставою для вибору теми дослідження.

Формувальний педагогічний експеримент виявив високу ефективність розробленої авторської програми секційних занять військово-спортивним багатоборством для студентів аграрних спеціальностей, що підтверджено: підвищенням інтересу студентів до занять фізичною культурою та спортом, підвищенням рівня фізичної підготовленості юнаків аграрних спеціальностей, оптимізацією роботи серцево-судинної й дихальної систем організму хлопців.


Ключові слова


професійна діяльність, майбутній фахівець, секційні заняття, військово- спортивне багатоборство.

Повний текст:

PDF

Посилання


Вовченко І. І., Стаднік Т. В. Фізична підготовленість студентів медичного коледжу [Електронний ресурс] / Вовченко І. І., Стаднік Т. В. – Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua/6655/2/555.pdf.

Гуменний В. Особливості фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів на основі урахування специфіки професійної діяльності / Гуменний В. // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2013. – № 1. – С. 70–73.

Грибан Г. Причини низької фізкультурно-спортивної активності студентів у навчальному процесі / Грибан Г., Дзендзелюк Д. // Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здоров’я людини. – Львів, 2015. – Вип. 7, том 2. – С. 219–222.

Грибан Г. П. Особливості організації системи фізичного виховання студентів-аграріїв / Грибан Г. П. // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Педагогіка і психологія. – 2012. – № 37. – С. 54–59.

Грибан Г. П. Фізичне виховання студентів аграрних вищих навчальних закладів: монографія. – Житомир : Рута, 2012. – 514 с.

Дикий О. Військово-спортивне багатоборство як складова частина спеціальної фізичної підготовки допризовників / Дикий О. // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – 2016. – № 2. – С. 32–37.

Ільченко С. С. Вплив самоконтролю фізичного стану студентів упродовж навчального року на мотивацію до занять фізичним вихованням : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання та спорту : 24.00.02 / Ільченко С. С. – Дніпро, 2018. –24 с.

Ільченко С. Мотивація до занять спортом і відвідування занять з фізичного виховання студентів педагогічних спеціальностей / Ільченко С. // Теорія і методика фізичного виховання і спорту. – 2017. – № 1. – С. 15–19.

Кузнєцова О. Т. Становлення та розвиток програмно-нормативного забезпечення фізичного виховання студентської молоді в Україні / Кузнєцова О. Т. // Вісник Житомирського державного університету імені І. Франка. – 2016. – Вип. 1. – С. 73–78.

Ніколаєв С. Сучасні підходи до фізичного виховання студентів вищих закладів освіти / Ніколаєв С. // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. – Луцьк, 2002. – Т. 1. – С. 88–90.

Пилипей Л. Гуманізація системи професійно-прикладної фізичної підготовки студентів / Пилипей Л. // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2012. – № 1. – С. 43–47.

Подоляк З. Особливості професійної підготовки майбутніх фахівців лісогосподарської галузі у Віденському університеті природних ресурсів і прикладних наук / Подоляк З. // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2014. – № 6. – С. 153–166.

Подоляка А. Є. Мотивація студентів з низьким рівнем здоров’я до самостійних занять фізичним вихованням / Подоляка А. Є., Безніс О. Є. // Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2013. –№ 2. – С. 196–198.

Рибалко П. Ф. Проблеми і шляхи підвищення ефективності фізичного виховання у вищому навчальному закладі нефізкультурного профілю / Рибалко П. Ф., Гриб Т. О., Клименченко Т. Г. // Фізична культура, спорт та здоров’я нації : зб. наук. пр. – Вінниця, 2017. – Вип. 1. – С. 10–15.

Рибалко П. Ф. Професійно-прикладна фізична підготовка студенток аграрного вузу що займаються в секції з футболу / Рибалко П. Ф., Харченко С. М., Матлаш В. А. // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка : зб. наук. пр. – Чернігів, 2017. – Вип. 149. – С. 212–215.

Теорія і методика фізичного виховання : підруч. для студ. вищ. навч. закл. фіз. виховання і спорту : у 2 т. / Т. Ю. Круцевич, Н. Є. Пангелова, О. Д. Кривчикова та ін. ; за ред. Т. Ю. Круцевич. – 2-ге вид., переробл. та доп. – Київ : Олімп. л-ра, 2017. – Т. 1. – 384 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.