ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ СПРИТНОСТІ В УЧНІВ 5-9 КЛАСІВ З ВРАХУВАННЯМ СТАТЕВОГО ТА ВІКОВОГО КРИТЕРІЇВ

Ліліана РЯДОВА, Наталія ЦИГАНОВСЬКА, Владислав РОЖКОВ

Анотація


Вступ. Спритність як складна комплексна якість є однією з форм прояву координаційних здібностей [5].
Спритність –  це здатність до раціонального прояву фізичних якостей і перебудови рухових дій у конкретних умовах на основі наявного запасу рухових умінь і навичок. Вона має важливе значення в екстремальних умовах рухової діяльності, особливо в умовах дефіциту простору і часу. У спорті –  це єдиноборства, спортивні ігри і складнокоординаційні види. Проте навіть у відносно простих за координацією роботи нервово-м’язового апарату рухах (ходьба, біг, плавання і т. д.) добра координованість сприяє зменшенню енерговитрат на одиницю виконаної роботи завдяки постійному пристосуванню кінематичних і динамічних параметрів відповідних рухів довжині кроку, траєкторії руху ланок тіла, темпу, величині зусилля тощо) до поточних функціональних спроможностей людини [9].


Повний текст:

PDF

Посилання


Бала Т. М. Комплексна оцінка впливу вправ чирлідингу на фізичне здоров’я та рухову підготовленість школярів середніх класів: автореф. Харків: ХДАФК, 2013. 22 с.

Криворучко Н. В. Вплив вправ чирлідингу на фізичний стан студентів вищих навчальних закладів І–ІІ рівня акредитації: автореф. Львів: ЛДУФК, 2017. 17 с.

Круцевич Т. Ю., Пангелова Н. Є., Кривчикова О. Д. Теорія і методика фізичного виховання: підруч. для студ. вищ. навч. закл. фіз. вих. і спорту: у 2 т. / за ред. Т. Ю. Круцевич., 3-тє вид., без змін. Київ: НУФВСУ: «Олімпійська література», 2018. Т. 1. 384 с.

Кузьменко І. О. Розвиток координаційних здібностей школярів середніх класів з урахуванням функціонального стану сенсорних функцій: автореф. Харків: ХДАФК, 2013. 20 с.

Масляк І. П. Зміни рівня фізичної підготовленості молодших школярів під впливом спеціальних вправ, спрямованих на покращення функціонального стану аналізаторів: автореф. Харків: ХДАФК, 2007. 24 с.

Масляк І. П., Мамешина М. А. Теорія та методика фізичного виховання: навч. посіб. перероб. Харків: ХДАФК, 2018. 180 с.

Петрова А. С. Ефективність застосування варіативного модуля «кросфіт» у фізичному вихованні школярів старших класів: дис. Харків: ХДАФК, 2021. 287 с.

Рядова Л. О., Шестерова Л. Є. Рівень розвитку координованості рухів у дітей середнього шкільного віку з вадами зору. Актуальні проблеми фізичного виховання різних верств населення. 2019. С. 199–204.

Сергієнко Л. П. Тестування рухових здібностей школярів: навч. посіб. Київ: Олімпійська література, 2001. 440 с.

Теорія і методика фізичного виховання: загальні основи теорії і методики фізичного виховання: підруч.: у 2-х т. / за ред. Т. Ю. Круцевич. Київ: НУФВСУ «Олімпійська література», 2012. Т. 1. 391 с.

Худолій О. М. Загальні основи теорії і методики фізичного виховання: навч. посіб., 2-е вид., випр. Харків: ОВС, 2008. 406 с.

Шестерова Л. Є. Вплив рівня активності сенсорних функцій на удос- коналення рухових здібностей школярів середніх класів: автореф. Харків: ХДАФК, 2004. 20 с.

Masliak I., Krivoruchko N., Bala T., Lukianova H., Yefimenko P., Kanishcheva O., Moiseienko O. Influence of cheerleading on indicators of coordination abilities of 10–16 year old schoolgirls. Research Journal of Pharmaceutical, Biological and Chemical Sciences. 2018. Vol. 9. № 6. Р. 1711–1719.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.