РУХОВА АКТИВНІСТЬ ЯК ЗАСІБ СОЦІАЛЬНОЇ МОТИВАЦІЇ ДІТЕЙ З РОЗЛАДАМИ АУТИЧНОГО СПЕКТРА
Анотація
Мета – проаналізувати закордонний досвід формування мотивації дітей з розладами аутичного спектра (РАС).
Методи дослідження: аналіз літературних джерел. Дібрано наукові статті 2007–2021 рр, які містили опис результатів досліджень з вивчення мотивації, для збільшення соціальної та рухової активності дітей з аутизмом.
Повний текст:
PDFПосилання
Brief report: Insistence on sameness, anxiety, and social motivation in children with autism spectrum disorder / Factor R. S. [et al.] // Journal of Autism and Developmental Disorders. – 2016. – Т. 46, N. 7. – P. 2548–2554.
Koegel L. K. Improving motivation for academics in children with autism / Koegel L. K., Singh A. K., Koegel R. L. // Journal of autism and developmental disorders. – 2010. – Т . 40, N. 9. – P. 1057–1066.
A virtual joy-stick study of emotional responses and social motivation in children with autism spectrum disorder / Kim K. [et al.] // Journal of autism and developmental disorders. – 2015. – Т. 45, N. 12. – P. 3891–3899.
New technologies and autism: can augmented reality (ar) increase the motivation in children with autism / Rega A. [et al.] // INTED 2018 Proceedings. – 2018. – Т. 4904. – P. 4910.
Complex interplay between cognitive ability and social motivation in predicting social skill: A unique role for social motivation in children with autism / Itskovich E. [et al.] // Autism Research. – 2021. – Т. 14, N. 1. – P . 86–92.
Relationship between social motivation in children with autism spectrum disorder and their parents / Uljarević M. [et al.] // Frontiers in Neuroscience. – 2021. – Т . 15.
Children with autism do not overimitate / Marsh L. [et al.] // Current Biology. – 2013. – Т . 23, N. 7. – Р. 266–268.
Vismara L. A. Using perseverative interests to elicit joint attention behaviors in young children with autism: Theoretical and clinical implications for understanding motivation / Vismara L. A., Lyons G. L. // Journal of Positive Behavior Interventions. – 2007. – Т . 9, N. 4. – P. 214–228.
Zhao M. The effects of structured physical activity program on social interaction and communication for children with autism / Zhao M., Chen S. // BioMed research international. – 2018. – Т . 2018.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.