ФІТНЕС-ІГРИ ЯК ДОПОМІЖНІ ЗАСОБИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ

Наталя ЧУХЛАНЦЕВА, Тетяна НАПАЛКОВА

Анотація


Мета: охарактеризувати найбільш корисні інтерактивні фітнес-ігри, визначити й актуалізу-
вати перспективи їх застосування. Методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних наукової і методичної
літератури та джерел інформаційної мережі інтернет. Результати: представлено й обговорено характеристики
й аспекти впровадження фітнес-ігор у фізичне виховання школярів, а також сучасні дослідження щодо впливу
їх на фізичну активність школярів. Висновки: використання фітнес-ігор як допоміжних засобів – це сучасна
тенденція у шкільній освіті, яка ознайомлює з різними видами спортивної діяльності, поліпшує процес опану-
вання спортивними навичками.

Ключові слова


фізичне виховання, фітнес-ігри, активні відеоігри, розвиток, мотивація, технічні засоби навчання.

Повний текст:

PDF

Посилання


Борисова Ю. Ю. Диференційований підхід у фізичному вихованні школярів на основі

використання комп'ютерних технологій : автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту :

00.02 / Ю. Ю. Борисова ; Дніпропетр. держ. ін-т фіз. культури і спорту. – Дніпропетровськ,

– 20 с.

Масляк І. П. Стан використання інноваційних підходів у фізичному вихованні обласних

загальноосвітніх навчальних закладiв / І. П. Масляк, М. А. Мамешина, В. О. Жук // Слобо-

жанський науково-спортивний вiсник. –2014. – No 6(44). – С. 69–72. – dx.doi.org/10.15391/

snsv.2014–6.013

Москаленко Н. В. Теоретико-методичні засади інноваційних технологій в системі фі-

зичного виховання молодших школярів : автореф. дис. ... д-ра наук з фіз. виховання і спорту :

00.02 / Н. В. Москаленко ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. – Київ, 2009. – 42 с.

Показники та соціальний контекст формування здоров’я підлітків : моногр. / О. М. Ба-

лакірєва, Т. В. Бондар, Д. М. Павлова [та ін.] ; наук. ред. О. М. Балакірєва. – Київ : ЮНІСЕФ,

Укр. ін-т соц. дослідж. ім. О. Яременка, 2014. – 156. с.

Філенко Л. В. Алгоритмічні основи створення комп’ютерної програми аналізу оці-

нок з фізичної культури учнів 5–11 класів / Л. В. Філенко, Г. С. Полторацька, А. С. Садовий.

// Слобожанський науково-спортивний вісник. – 2014. – С. 110–115.

Філенко Л. В. Інформаційні технології у фізичній культурі учнів 10–11 класів [Елек-

тронний ресурс] / Л. В. Філенко, І. Ю. Філенко // Фізична культура, спорт та здоров’я: стані перспективи в умовах сучасного українського державотворення в контексті 25-річчя Не-

залежності України : матеріали XVI Міжнар. наук.-прак. конф. (Харків, 2016 р.). – Харків :

ХДАФК, 2016. – С. 326–330 – Режим доступу: http://journals.uran.ua/ksapc_conference/article/

view/91233/87004

Хмельницька І. В. Сучасні біомеханічні технології контролю моторики школярів

у фізичному вихованні / І. В. Хмельницька // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я

у сучасному суспільстві. – 2009. – No 4. – С. 66–69.

Чухланцева Н. В. Використання активних відеоігор у сфері фізичного виховання і спорту

[Електронний ресурс] / Н. В. Чухланцева, А. І. Чухланцев // Traektoriâ Nauki. – 2017. – 3(2). –

1–4.11. – Режим доступу до ресурсу: http://pathofscience.org/index.php/ps/article/view/292. doi:

http://dx.doi.org/10.22178/pos.19–5.

Чухланцева Н. В. Интеграция активных видеоигр в физическое воспитание школьни-

ков / Н. В. Чухланцева // Наука і освіта. – 2017. – С. 14–20.

Adamo K. B. Effects of interactive video game cycling on overweight and obese adoles-

cent health / K. B. Adamo, J. A. Rutherford, G. S. Goldfield. // Applied Physiology, Nutrition, and

Metabolism. – 2010. – No 35. – С. 805–815. http://doi.org/10.1139/H10–078

Biddiss E. Active video games to promote physical activity in children and youth a sys-

tematic review / E. Biddiss, J. Irwin. // Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine. – 2010. –

No 164. – P. 664–672. doi:10.1001/archpediatrics.2010.104

Brito-Gomes L. J. Physical effort, energy expenditure, and motivation in structured and

unstructured active video games: a randomized controlled trial [Електронний ресурс] / J. L. de

Brito-Gomes, R. J. Perrier-Melo, S. F. M. de Oliviera, F. J. de Sa Pereira Guimaraes, M. da Cunha

Costa // Human Movement, – 2016, – No 17(3), P. – 190–198. – Режим доступу до ресурсу: http://hu-

manmovement.pl/index.php/articles/articles_number/2016–17 %20(3) DOI: https://doi.org/10.1515/

humo‐2016–0021.

Gao Z. A meta-analysis of active video games on health outcomes among children and

adolescents [Електронний ресурс] / Gao Z., Chen S., Pasco D., Pope, Z. // Obesity Reviews. –

– No 16 (9). – P. 783–794. – Режим доступу до ресурсу: http://dx.doi.org/10.1111/obr.12287

Hagen K. Pedal Tanks A Multiplayer Exergame Based on Teamwork and Competition

[Electronic resource] / K. Hagen, S. Weie, K. Chorianopoulos, A. I. Wang, L. Jaccheri // In ICEC 2015.

Trondheim, Norway: Springer. Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes

in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics). – 2015, – Vol. 9353. P. – 539–544. –

Accsess mode: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978–3–319–24589–8_53

Kajastila R. The Augmented Climbing Wall: High-Exertion Proximity Interaction on a Wall-

Sized Interactive Surface [Electronic resource] / R. Kajastila, L. Holsti, P. Hämäläinen // In Proceedings

of the 2016 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '16). ACM, New York, NY,

USA, – 2016. – P. – 758–769. DOI: https://doi.org/10.1145/2858036.2858450 Accsess mode: http://

delivery.acm.org/10.1145/2860000/2858450/p758-kajastila.pdf?ip=91.204.60.245&id=2858450&ac-

c=OA&key=4D4702B0C3E38B35%2E4D4702B0C3E38B35%2E4D4702B0C3E38B35%2E1C-

C9866FFE38A&CFID=1017809632&CFTOKEN=62953244&__acm__=1513613284_c8ee6f-

dc60d87deefbf6de046c4b6e

LeBlanc A.G Active video games and health indicators in children and youth: a systematic

review [Electronic resource] / A.G., LeBlanc, J. P. Chaput, A. McFarlane [et al.] // Public Library of

Science. – 2013. – No 8(6). – P. 65351. – Accsess mode: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/

PMC 3683002

Meckbach J. Exergames as a Teaching Tool in Physical Education? [Електронний ресурс]

/ J. Meckbach, B. Gibbs, J. Almqvist et al. // Sport Science Review – 2013. – No 22(5–6). – P. 369–

– doi:10.2478/ssr‐2013–0018 – Accsess mode: https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/

ssr.2013.22.issue‐5–6/ssr‐2013–0018/ssr‐2013–0018.pdf

Moholdt T. Exergaming can be an innovative way of enjoyable high-intensity interval

training [Electronic resource] / T. Moholdt, S. Weie, K. Chorianopoulos [et al.] // BMJ Open Sport& Exercise Medicine – 2017. – No 3: e000258. doi: 10.1136/bmjsem‐2017–000258 – Accsess mode:

http://bmjopensem.bmj.com/content/bmjosem/3/1/e000258.full.pdf

Monedero J. Interactive video game cycling leads to higher energy expenditure and is more

enjoyable than conventional exercise in adults [Електронний ресурс] / Monedero J., Lyons E. J.,

O'Gorman D.J. // Public Library of Science. – 2015. – No 10. – P 0118470. doi:10.1371/journal.

pone.0118470 – Accsess mode: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC 4349455/

Nurkkala V. M. Development of exergaming simulator for gym training, exercise testing

and rehabilitation [Electronic resource] / V. M. Nurkkala, J. Kalermo, T. Jarvilehto // Journal of Com-

munication and Computer. – 2014. – No 14. – P. 403–411. – Accsess mode: https://www.researchgate.

net/publication/273127577_Development_of_Exergaming_Simulator_for_Gym_Training_Exer-

cise_Testing_and_Rehabilitation

Perron R. Do exergames allow children to achieve physical activity intensity commensurate

with national guidelines? [Electronic resource] / R. Perron, C. Graham, J. Feldman, R. Moffett,

E. Hall // Journal of Communication and Computer. – 2011. – No 4(4). – P. 257–264. – Accsess mode:

https://www.researchgate.net/publication/309089030_Efeito_do_treinamento_com_videogames_

ativos_nas_dimensoes_morfologica_e_funcional_estudo_clinico_randomizado

Polechoński J. Wykorzystanie gry wideo sterowanej ruchem do oceny szybkości reakcji

dzieci w wieku 11–13 lat [Electronic resource] / J. Polechoński, R. Tomik, M. Dobias // Rozprawy

naukowy Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. – 2014. – No 44. – P. 93–98. – Accsess

mode: http://awf.wroc.pl/files_mce/INNE%20JEDNOSTKI/Rozprawy%20Naukowe/2014/rozprawy_

naukowe_44.pdf

Sas-Nowosielski K. Use of Mobile Fitness-Related Applications and Active Video Games

in High-School Youth [Electronic resource] / K. Sas-Nowosielski, S. Szopa, A. Kowalczyk // Polish

Journal of Sport and Tourism. – 2016. – No 23(3). – P. 167–170. – Accsess mode: https://www.degruyter.

com/view/j/pjst.2016.23.issue‐3/pjst‐2016–0022/pjst‐2016–0022.xml

Scott D. Technology in physical education: assessing the impact of the WallJAM® interactive

wall on students and staff [Electronic resource] / D. Scott // 7th International Conference on Education

and New Learning Technologies Barcelona 6th‐8th of July 2015. – 2015. – P. 1653. – Accsess mode:

https://library.iated.org/view/SCOTT2015TEC

Smits-Engelsman B. C. The effect of exergames on functional strength, anaerobic fitness,

balance and agility in children with and without motor coordination difficulties living in low-income

communities [Electronic resource] / B. C. Smits-Engelsman, L. D. Jelsma, G. D. Ferguson // Human

movement science. – 2016. – No 55. – P. 327–337. – Accsess mode: http://europepmc.org/abstract/

med/27423302


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.