ГЕНЕЗА ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНИХ ЗАСАД ДОПУСКУ ОСІБ З ВАДАМИ РОЗУМОВОГО РОЗВИТКУ ДО ПРОГРАМ СПЕЦІАЛЬНИХ ОЛІМПІАД.

Аліна ПЕРЕДЕРІЙ

Анотація


Проблема визначення критеріїв розумової відсталості, що тривалий час розглядалася в медич­ному, а згодом у педагогічному та психологічному аспектах, нині є важливою для адаптивного спорту. Вияв­лення коректних критеріїв допуску спортсменів із вадами розумового розвитку до змагань за програмами Спе­ціальних Олімпіад чи Паралімпійських ігор є запорукою успішного розвитку цих напрямів адаптивного спорту в міжнародій олімпійській системі. Відсутність можливості коректного визначення нозологічного статусу змусила Міжнародну організацію Спеціальних Олімпіад відходити від кількісної оцінки рівня розумового розвитку (ін­телекту, адаптаційної поведінки) за допомогою стандартних методик психодіагностики, а використовувати інші критерії допуску.

Ключові слова


вади розумового розвитку, Спеціальні Олімпіади, критерії допуску.

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Бріскін Ю. Адаптивний спорт. Спеціальні Олімпіади : навч. посіб. / Юрій Бріскін – Л. : Ахіл, 2003. – 128 с.

Висковатова Т. П. Дифференциация задержки психического развития от нормы до олигофрении / Висковатова Т. П. // Практична психологія та соціальна робота. – 2001. – № 9. – С. 13–23.

Бойко Г. М. Медико-психологічна класифікація спортсменів-інвалідів різних нозо¬логічних груп / Бойко Г. М., Максимова О. М. // Світ медицини та біології. – 2005. – № 9. – С. 34–39.

Передерий А. Общая характеристика классификации в спорте инвалидов / Алина Передерий, Ольга Борисова, Юрий Брискин // Наука в олимпийском спорте. – 2006. – № 1.– С. 50–54.

Бине А. Измерение умственных способностей / подгот. В. А. Луков, В. А. Луков ; пер. с фр. – СПб., 1999. – С. 343–350, 412–418

Діти із затримкою психічного розвитку та їх навчання : навч. посіб. для педагогів і шкільних психологів / уклад. Т. Д. Ільяшенко, Н. А. Бастун, Т. В. Сак. – К. : ІЗМН, 1997. – 128 с.

Забрамная С. Д. Некоторые психолого-педагогические показатели разграничения степеней умственной отсталости у детей на начальном этапе школьного обучения / Забрамная С. Д., Исаева Т. Н. // Коррекционная педагогіка. – 2008. – № 1. – С. 5–13.

General_Rules [Electronic resource]. – Access mode : http://resources.specialoly-mpics.org/Topics/General_Rules/Quick_Links_to_General_Rules_Articles_and_Summary.aspx?so¬urce =RQL

International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems 10th Revision (ICD-10) Version for 2010 Chapter V Mental and behavioural disorders (F00-F99) Mental retardation (F70-F79) [Electronic resource]. – Access mode : http://apps.who.int/classifications /icd10/browse/2010/en#/F70-F79 (date of the application: 12.05.2010)

Харченко Л. Актуальні аспекти оптимізації навчально-виховного процесу дітей-олігофренів / Людмила Харченко // Молода спортивна наука України : зб. наук. ст. з галузі фіз. культури та спорту. – Л., 2003. – Вип. 7. – С. 416–419.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.