РЕАКЦІЯ ОРГАНІЗМУ ІРАКСЬКИХ ШКОЛЯРІВ НА ВИКОНАННЯ ПОМІРНИХ СТАНДАРТНИХ НАВАНТАЖЕНЬ У РІЗНИХ ТЕМПЕРАТУРНИХ УМОВАХ ДОВКІЛЛЯ

Богдан ВИНОГРАДСЬКИЙ, Алі Абдулкарім Джасім АЛЬ-УБАЇДІ

Анотація


Мета роботи полягає у визначенні закономірностей реагування організму старшокласників Республіки Ірак на стандартні фізичні навантаження із урахуванням температурних умов зовнішнього середовища. Узагальнено дані про температурні умови занять фізичною культурою у Республіці Ірак. Розроблено та апробовано інструментальний комплекс моніторингу температури шкіри й тіла школярів під час виконання інтервальних навантажень. Установлено кількісні показники реагування організму школярів на фізичні навантаження в різних температурних умовах довкілля. Визначено, що однакове зовнішнє інтервальне бігове навантаження, виконане школярами у не схожих температурних умовах, відобразилося у статистично різних величинах зміни температури шкіри і тіла школяра, а також реакції серцевої-судинної системи.

Ключові слова


школярі, температура довкілля, фізичні навантаження, організм, реакція.

Повний текст:

PDF

Посилання


Абдельмунем М. Ш. Физическая культура в Ираке / М. Ш. Абдельмунем. – Баг-дад, 2004. – 157 с. (на араб.).

Ахмед М. К. Система физического воспитания и здоровье человека / М. К. Ах-мед, М. Ш. Абдель-шун. – Александрия, 2007. – 175 с. (на араб.).

Иванов К. П. Основы енергетики организма: Теоретические и практические ас-пекты. Общаяэнергетика, теплообмен и терморегуляція / К. П. Иванов. – Т. 1. – Л. : Наука, 1990. – 307 с.

Маліков М. В. Фізіологія фізичних вправ / М. В. Маліков. – Запоріжжя : ЗДУ, 2003. – 112 с.

Начинская С. В. Спортивная метрология / С. В. Начинская. – М. : Академия, 2008. – 240 с.

Проект строительства 4-х сверхсовременных стадионов стартовал в Ираке. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://umma.org.ua/ru/news/ world/2012/06/01/8363.

Риссан Х. М. Система физического воспитания школьников стран Арабского региона при учете анализа лимитирующих социальных и климатических факторов / Х. М. Риссан: дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04.– М., 1998. – 280 c.

Рисан X. Особенности физического развития и физической подготовленности шко¬льников стран арабського региона и пути повышения эффективности физического воспитания / X. Рисан, С. Полиевский // Человек в миреспорта: новыеидеи, технологии, перспективы: тез. докладовмеждунар. конгресса. – М. : ФОН, 1998. – с. 313.

Температурные измерения : справочник / О. А. Геращенко, А. Н. Гордов, А. К. Ере¬мина и др. – К. : Наук. думка, 1989. – 704 с.

Хафаджа М. Е. Система физического воспитания и здоровый образ жизни у школьников / М. Е. Хафаджа, М. Е. Мухамед. –Александрия, 2007. – 331 с. (на араб. яз).

Abu-Ghneem M. Studying the weakness of interest in Physical Education in Public Scho¬ols in Najaf / M. Abu-Ghneem, A. Radhi // Educational Psychology Journal. – 2004. – N 6(1). – P. 32–67.

Freedman D. A. Statistical Models: Theory and Practice / D. A. Freedman. – Cam-bridge : University Press, 2005. – 638 p.

Measurement and Evaluation in Human Performance / J. Jr. Morrow, A. Jackson, J. Disch, D. Mood. – Champaign : Human Kinetics, 2008. – 472 р.

MuderQahtanHameed Al-leheeby. Evaluating physical education curriculum for the intermediate stage as perceived by teachers in Anbar governorate / M. Al-leheeby, I. Al-Oun // European Scientific Journal November. – 2014. – Vol.10. – No. 31. – P. 258-267.

Wilmore J. Physiology of Sport and Exercise / J. Wilmore, D. Costill, W. L. Kenney. – Champaign : Human Kinetics, 2008. – 592 p.

Whipkey K. L. The power of calculus / K. L. Whipkey, M. N. Whipkey. – New York: John Willy & Sons. – 2007. – 378 p.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.