УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНОЇ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ СТУДЕНТІВ СТАРШИХ КУРСІВ ВИЩИХ ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Сергій ІВАЩЕНКО1, Юрій БРІСКІН, Віктор ГУЗОВ, Мар’ян ПІТИН

Анотація


У статті розглянуто способи вдосконалення сучасної системи фізичної підготовки студентів
вищих навчальних закладів технічного профілю шляхом застосування самопідготовки на старших курсах на-
вчання.
У більшості вищих навчальних закладів заняття з фізичної підготовки у структурі навчально-виховного
процесу з переходом студентів на старші курси припиняються та набувають невизначених форм організації, що
суттєво знижує можливості до розвитку їх професійно-прикладних фізичних якостей.
Установлено, що ефективність самостійної професійно-прикладної фізичної підготовки студентів техніч-
них вищих навчальних закладів на старших курсах при усвідомленні значення структури профільних фізичних
якостей визначається організаційною та змістовною формою проведення занять. Найефективнішим при цьому є
складання індивідуальних програм фізичної самопідготовки, з урахуванням уподобань студентів технічних ви-
щих навчальних закладів щодо форм і видів фізичної активності, що виражається в достовірному поліпшенні
(р<0,05) результатів усіх контрольних випробувань.

Ключові слова


професійна діяльність, фізичні якості, самостійні заняття.

Повний текст:

PDF

Посилання


Андреев В. И. Педагогика : учеб. курс для творческого саморазвития / В. И. Андреев. – 2-е изд. – Казань, 2000. – 600 с.

Бондаревский Е. Я. Информативность тестов, используемых для характеристики физической подготовленности человека // Теория и практика физической культуры. – 1983. – № 1. – С. 23 – 25.

Булатова М. М. Розвиток фізичних якостей / М. М. Булатова, М. М. Линець, В. М. Платонов // Теорія і методика фізичного виховання. Загальні основи теорії і методики фізичного виховання. – К. : Олімпійська література, 2008. – Т. 1. – С. 175 – 296.

Вацеба О. Проблеми сучасної теорії фізичного виховання як науки та навчальної дисципліни / Вацеба О., Петришин Ю. // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. / за ред. С. С. Єрмакова. – Х., 2001. – № 13. – С. 21 – 25.

Ведмеденко Б. Ф. Розвиток інтересу і формування звички у молоді до занять спортом / Ведмеденко Б. Ф. // Зб. наук.-практ. конф. – Чернівці, 1999. – 64 с.

Зациорский В. М. Биомеханика двигательного аппарата человека / В. М. Зациорский, А. С. Аруин, В. Н. Селуянов. – М. : Физкультура и спорт, 1981. – 144 с.

Линець М. М. Основи методики розвитку рухових якостей : [навч. посіб. для фізкультурних вузів] / Линець М. М. – Л. : Штабар, 1997. – 207 с.

Операйло С. Актуальність і проблеми модернізації системи фізичного виховання // Фізичне виховання в школі. – 2006. – № 1. – С. 3 – 5.

Методика статистической обработки медицинской информации в научных исследованиях / В. П. Осипов, Е. М. Лукьянова, Ю. Г. Антипкин [и др.] – К. : Планета людей, 2002. – 200 с.

Пирогова Е. А. Совершенствование физического состояния человека. – К. : Здоровье, 1989. – 168 с.

Приступа Є. Н. Становлення і розвиток педагогічних основ української народної фізичної культури : автореф дис. ... д-ра. пед. наук. [спец.] 13.00.01 «Теорія та історія педагогіки» : / Приступа Євген Никодимович; Ун-т педагогіки АПН України. – К., 1996. – 48с.

Савенков Г. И. Психологическая подготовка спортсмена в современной системе спортивной тренировки / Г. И. Савенков. – М. : Физическая культура, 2006. – 95 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.