МОТИВАЦІЯ ДО ЗАНЯТЬ СПОРТОМ В ОСІБ ІЗ ВАДАМИ ЗОРУ НА ЕТАПІ СПОРТИВНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Марія РОЗТОРГУЙ,, Аліна ПЕРЕДЕРІЙ, Юрій БРІСКІН

Анотація


Наявні наукові знання з проблематики мотивації до занять спортом в осіб із вадами зору
обмежені дослідженнями залежності мотивації від спортивної спеціалізації. Метою дослідження є виявлення
особливостей формування мотивації до занять спортом в осіб із вадами зору на етапі спортивно-реабілітаційної
підготовки. Дослідження проведено на базі Львівського та Рівненського регіональних центрів фізичної культури
і спорту інвалідів «Інваспорт» із залученням 34 осіб із вадами зору. У результаті дослідження встановлено,
що найбільш значущими мотивами до спортивної діяльності в осіб із вадами зору були похвала від батьків
і родичів, поліпшення стану здоров’я та фізичної підготовленості, знайомство з новими людьми, спілкування
та прагнення до суспільного визнання через досягнення спортивного результату.

Ключові слова


мотивація, адаптивний спорт, вади зору, підготовка.

Повний текст:

PDF

Посилання


Антонов А. А. Особенности мотивации лиц с нарушением слуха к занятиям ринк-­

бенди / А. А. Антонов // European Social Science journal. – 2014. – No 3. – С. 118–123.

Бріскін Ю. А. Спорт інвалідів у міжнародному олімпійському русі : [монографія] /

Юрій Бріскін. – Львів : Край, 2006. – 346 с.

Козакова Т. Е. Мотивы спортсменов с поражением опорно-двигательного аппарата

к занятиям бочча / Т. Е. Козакова // Омский научный вестник. – 2015. – No 4. – С. 209–211.

Козлова М. А. Мотивация и интерес учащихся с опорно-двигательными патологи-

ями к занятиям адаптивной физической культурой / М. А. Козлова // Стандарты и монито-

ринг в образовании. – 2014. – Т. 2. – No 1. – С. 13–16.

Корнев А. В. Анализ уровня мотивации к занятиям голболом у спортсменов с нару-

шением зрения / А. В. Корнев // Ученые записки университета им. П. Ф. Лесгафта. – 2014. –

No 11, т. 117. – С. 203–209.

Корнева М. А. Особенности мотивации спортсменов-инвалидов с поражением

опорно-­двигательного аппарата к участию в тренировочном процессе по русскому жиму

/ М. А. Корнева, А. С. Махов, О. Н. Степанова // Теория и практика физической культуры. –

– No 6. – С. 37–43.

Макина Л. Р. Анализ мотивации и самооценки личности легкоатлетов с нарушением

зрения / Л. Р. Макина // Адаптивная физическая культура. – 2012. – No 1, т. 49. – C. 38–39.

Макина Л. Р. Исследование мотивации спортивной деятельности спортсменов с на-

рушением зрения учебно-тренировочных групп / Л. Р. Макина // Вестник Челябинского

государственного педагогического университета. – 2010. – No 5. – С. 89–95.

Махов А. С. Психолого-педагогические особенности мотивации к занятиям спор-

том у лиц с нарушением зрения / А. С. Махов // Вестник Чувашского государственного пе-

дагогического университета им. И. Я. Яковлева. – 2013. – No 1, т. 77. – С. 120–124.

Передерій А. В. Технічна підготовка спортсменів з наслідками церебрального па-

ралічу з урахуванням особливостей рухової пам’яті (на прикладі легкої атлетики) : дис. ...

канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.01/ Передерій А. В. ; ЛДІФК. – Львів, 2002. – 160 с.

Приступа Е. Н. Решение проблем современной молодежи средствами олимпийско-

го образования / Приступа Е. Н., Брискин Ю. А., Питын М. П. // Sportul Olimpic şi sportul

pentru toţi : materialele Congresului Şt. Intern. – Chişinău, 2011. – Vol. 1. – P. 148–151.

Розторгуй М. С. Принципи класифікації в паралімпійському спорті / Розтор-

гуй М. С., Передерій А. В., Бріскін Ю. А. // Педагогіка, психологія та медико-біологічні про-

блеми фізичного виховання і спорту : наук. моногр. / за ред. С. С. Єрмакова. – Харків, 2008. –

No 2. – С. 124–126.

Свічкар Р. Ю. Інклюзивне тренування у фехтуванні як засіб зміни відношення до

осіб з обмеженими можливостями / Свічкар Р. Ю., Димар О. А. // Теорія та методика фізич-

ного виховання. – 2015. – No 3. – С. 47–50.

Степанова І. В. Формування мотивації до занять фізичною культурою і спортом

осіб з обмеженими можливостями / І. В. Степанова, І. К. Печьонкін // Актуальні наукові

дослідження в сучасному світі : зб. наук. пр. – Переяслав-Хмельницький, 2017. – Вып. 5. –

С. 137–141.

Briskin Y. Influence of the problem-oriented program of physical rehabilitation on the

type of attitude to the disease in women with postmastektomy syndrome / Y. Briskin, T. Odinets,

M. Pityn // Journal of Physical Education and Sport. – 2016. – Vol. 16. – P. 33–37.

DePauw K. P. Disability and sport / Karen P. Depauw, Susan J. Gavron. – Champaing,

Il. : Human Kinetics, 1995. – 408 p.

Development and validation of the motivation scale for disability sport consumption /

Michael Cottingham, Michael S. Carroll, Dennis Phillips, Kostas Karadakis, Brian T. Gearity, Dan

Drane // Sport Management Review. – 2014. – Vol. 17. – P. 49–64.

Effectiveness of integral-developmental balls use in complex development of physical

and mental abilities of senior preschool age children / Viktoria Pasichnyk, Valeryi Melnyk, Levkiv

Volodymyr, Kovtsyn Vasyl // Journal of Physical Education and Sport. – 2015. – Vol. 15, is. 4. –

P. 775–780.

Furst D. M. Motivation of disabled athletes to participate in triathlons / David M. Furst,

Thomas Ferr, Nancy Megginson // Psychological Reports. – 1993. – Vol. 72. – P. 403–406.

Pedagogical colleges students readiness formation for sport and recreation activity / Oleh

Romanchyshyn, Yuriy Briskin, Oleh Sydorko, Maryan Ostrovs' Kyy, Maryan Pityn // Journal of

physical education and sport. – 2015. – Vol. 15. – P. 815–822.

Physical rehabilitation and thermoregulatory processes in athletes with disabilities /

Romanna Rudenko, Anatoliy Mahliovanyy, Olena Shyyan, Tetyana Prystupa // Journal of Physical

Education and Sport. – 2015. – Vol. 15, is. 4. – P. 730–735.

Winnick J. Adapted Physical Education and Sport / Josep Winnick, David Porretta. – 6th

ed. – Champaing : Human Kinetics, 2017. – 648 p.

Zhou J. Why Are the Disabled People Willing to Participate in Sports: Taking Chinese

Disabled Table Tennis Players as the Object of Investigation? / Jiandong Zhou, Feng Yuan, Tao Yu,

Futao Liu // Advances in Physical Education. – 2016. – Vol. 6. – P. 88–98.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.