ЧИННИКИ, ЩО ПЕРЕШКОДЖАЮТЬ РЕФОРМУВАННЮ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ

Nataliya SOROKOLIT

Анотація


У cтатті проаналізовано сучасний стан упровадження освітньої реформи «Нова українська школа» (НУШ) у фізичному вихованні. Акцентовано увагу на перепонах, які затруднюють якісне реформування фізичного виховання.

Мета дослідження полягає у виявленні чинників, які негативно впливають на реформування фізичного виховання школярів на сучасному етапі, та окресленні можливих шляхів розв’язання проблеми. Для досягнення мети використано такі методи дослідження: аналіз та узагальнення літератури; опитування учителів фізичної культури за допомогою анкетування та математичнаобробка отриманих результатів. Опитування учителів проведено під час курсової перепідготовки у Львівській, Тернопільській, Івано-Франківській, Хмельницькій, Вінницькій, Дніпропетровській та Херсонській областях. За допомогою хі2-критерію Пірсона виявлено вірогідність розбіжностей думок респондентів у цих областях.

Результати роботи та висновки. На основі опитування 341 учителя фізичної культури із сімох областей України встановлено, що для ефективного реформування фізичного виховання в умовах нової української школи найбільшою перешкодою є негативний стан матеріально-технічного забезпечення закладів освіти, інвентарю та обладнання – 74,3 %, що перешкоджає якісному проведенню уроку. Окрім цього, негативне ставлення педагогів інших предметів до фізичної культури як до другорядного предмета – 38,5 %; нераціонально складений розклад та велика завантаженість спортивної зали школи – 32,4 %; різні можливості школярів, пов’язані із запровадженням інклюзивної освіти та відсутністю посади асистента учителя фізичної культури, що створює перепони для забезпечення оптимальної рухової активності учнів, оволодіння технікою виконання фізичних вправ – 26,4 %; часті зміни в навчальних програмах із фізичної культури – 15,6 %; недостатнє методичне забезпечення уроків фізичної культури – 7,9 %. Зазначені перепони спонукають до пошуку шляхів розв’язання цього питання у вигляді розроблення стратегії удосконалення фізичного виховання в умовах НУШ, розроблення спецкурсу з курсової перепідготовки учителів фізичної культури.


Повний текст:

PDF

Посилання


Vityuk, V. V. (2017). Readiness of teachers for changes in the conditions of realization of the Concept "New Ukrainian school". Pedagogical search, 2 (94), 3–6.

Vityuk, V. V. (2018). Innovative technologies of professional development of teachers in the conditions of education reform. Pedagogical search, 2 (98), 7–10.

Goncharuk, V. (2019). New Ukrainian school: status and prospects. In: Proceedings of the FPPOM conference (p. 25–30).

Dubrovska, L. O., & Deshko O. O. (2018) The problem of readiness of primary school teachers to implement the ideas of reform of the new Ukrainian school. Psychological and pedagogical sciences: scientific notes of NDU named after M. Gogol (3), 23–27. https://doi.org/10.31654/2663–4902–2018- pp‑3–23–27.

Zelenskaya, L., & Saakova, S. (2019). New ukrainian school is a state and prospects. Image of the modern pedagogue, (184). https://doi.org/10.33272/2522–9729–2019–1(184)-5–7

Lysenko, L., Baginska, O., & Voedilova O. (2018). Characteristics of the subject of physical education teacher in the context of the implementation of the concept of "New Ukrainian School". Current problems of preschool and general secondary education. Series: pedagogical sciences, (155), 127–132.

Lobova, O. V. (2017). Development of the New Ukrainian School: Positives and Problems. Scientific Journal Virtus, (19), 82–84.

Moiseev, S. O., Husar, V. M., & Svirida, V. S. (2021) New physical culture in the dimensions of innovation. Problems and prospects of development of sports games and martial arts in higher education institutions, 1, 91–94.

Onishchuk, S. O. (2019). Introduction of the concept of a new Ukrainian school in physical education lessons. In: Scientific journal of NPU named after MP Drahomanov. Series 5. Pedagogical sciences: realities and prospects. Coll. Science. (с. 83–87). Kyiv Avenue: MP Drahomanov National Pedagogical University.

Pavlenko, I. N. (2017). Pedagogical skill of a physical education teacher in the conditions of secondary education reform. Fundamentals of building a training process in cyclic sports, 178–183.

Samsutina, N. (2019). Peculiarities of the training of future Physical Culture teachers for realization of the Educational Program within the conditions of New Ukrainian School. Scientific papers of Berdiansk State Pedagogical University. Series: Pedagogical sciences, 1, 330–336. https://doi.org/10.31494/2412–9208–2019–1–1–330–336

Sorokolit, N. (2019). Possibilities of implementation of key competencies of the new Ukrainian school in physical education of schoolchildren. Sports Bulletin of the Dnieper, (3), 167–174. https://doi.org/10.32540/2071–1476–2019–3–167–174.

Sorokolit, N. (2018). The attitude of physical education teachers to the educational innovations of the "New Ukrainian School" reform. Sports Science of Ukraine 88(6), 53–59. http://sportscience.ldufk.edu.ua/index.php/snu/article/view/852/821

Yakimchuk, A. Ya. (2019). Readiness of teachers for changes in the framework of the concept "New Ukrainian school. In: Modern primary school teacher: problems and prospects in the context of educational reform (p. 196–199).

Rymar, O., Solovey, A., Sorokolit, N., Shevtsiv, U., & Matviiv V. (2020). Tools for children fitness in the physical education of primary school pupils. In: Society. Integration. Education (p. 540–551). DOI: http://dx.doi.org/10.17770/sie2020vol3.4852


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.