СУЧАСНІ ТРЕНАЖЕРИ ДЛЯ НАВЧАННЯ ТЕХНІЧНИХ ПРИЙОМІВ ЮНИХ ФУТБОЛІСТІВ

Roman NAKONECHNII, Roman RYMYK, Lyubomyr MALANYUK

Анотація


Мета дослідження – а наліз наявних підходів до технічної підготовки юних футболістів і сучасних тренажерів, які використовують у провідних країнах світу (на прикладі Бразилії).
Матеріали і методи. Проаналізовано нау- кову літературу зі сфери спорту й футболу, у якій визначено тренажери для навчання технічних прийомів у футболі, та мережу «Інтернет».
Основні результати дослідження. У науковій літературі представлено широкий спектр тренажерних пристроїв, які використовують для поліпшення технічної підготовленості юних футболістів. Про- аналізовано пристрої, які використовують в одній із найкращих футбольних шкіл Бразилії (в школі базових основ футболу Бурітіса) для практичної реалізації технічної підготовки футболістів. Зокрема, тренажери для навчання удару по м’ячу з льоту; для навчання удару через себе; для навчання удару серединою чола; «Ребондер»; «Рампа»; «Футснукер» та складнокоординаційних прийомів у футболі та пришвидшують процес навчання тієї чи іншої дії. Також тренажери, які використовують для навчання технічних прийомів юних футболістів, надають можливість працювати над поліпшенням виконання однієї і кількох дій у комплексі. Висновок. Визначено особливості реалізації технічної підготовки юних футболістів у Бразилії на практиці й описано сучасні тренажери, які використовують для поліпшення технічної підготовленості гравців. Також визначено передумови для застосування проаналізованих тренажерів, які використовують для технічної підготовки юних футболістів за кордоном на практиці в підготовці гравців в Україні. Згодом це може сприяти поліпшенню технічної підготовленості юних гравців у футбол, які тренуються на території України.
Ключові слова: сучасні тренажери, технічна підготовка, юні футболісти.


Повний текст:

PDF

Посилання


Kostiukevych, V. M., Perepelytsia, O. A., Hudyma, S. A., & Polishchuk, V. M. (2017). Theory and methods of teaching football: teaching. -method. manual 2nd edition. processing and additional. Kyiv: KNT.

Nikolaienko, V. V., & Fomenko, D. S. (2014). Analysis of the features of competitive activity and the philosophy of football reserve training in the children's and youth academy of the football club "Dynamo" Zagreb. Scientific journal of the M.P. Drahomanov NPU. Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports), 14 (27), 18–24.

Fomenko, D. S., Korostashivets, O. M., & Honcharuk, A. Y. (2015). Peculiarities of the philosophy of training one's own pupils and the specifics of the competitive activity of the football reserve in the children's and youth academy of the "Ajax" football club - "De Toekomst". Scientific journal of the NPU named after M.P. Drahomanova. Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports), 1 (54), 74–77.

Fomenko, D. S. (2014). The training philosophy and analysis of the features of competitive activity in the "La Masia" children's and youth football academy. Scientific journal of the M.P. Drahomanov NPU. Scientific and pedagogical problems of physical culture (physical culture and sports), 14 (27), 133–135.

Syvokhop E. M., Marionda I. I., & Shkirta M. I. (2023). "Football and teaching methods": educational and methodological recommendations. Uzhhorod. 66.

Bsaesportes.bh. Escola de fundamentos básicos do futebol. Instagram. URL: http://bsaesportes.bh.

Nakonechnyi R. (2021). Comparative characteristics of means of tactical training of young football players in the leading football clubs of Ukraine and the world. Young sports science of Ukraine. Lviv. 2.

Dulibskyi, A.V., Zomko, O.V., & Dulibskyi, A. A. (2022). The combination of game, competitive and communicative methods of teaching the game in the process of sports selection of young football players. Physical education and sports, (4), 102–111.

Ovcharenko S. V. (2018). General basics of football technique: methodical recommendations. Dnipro: PDAFKiS. 46.

Wein, H. (2011). Spielintelligenz im Fußball – Kindgemäß trainieren. Meyer&Meyer.

Bezzubiak, V. I., Khorkavyi, B. V., & Dulibskyi, A. V. ta in. (2014). The main systematic approaches to the organization of the training of FC "Karpaty" players. Lviv.

Verheijen, R. (2014). Football Periodisation (part 1). Word Football Academy.

Nakonechnyi, R. B. (2023). Tactical training of football players aged 11–12 years using interactive tasks. (Dissertation of Doctor of Philosophy). Lviv State University of Physical Culture named after Ivan Boberskyi, Lviv.

Delgado, J. L., & Mendez, J. A. (2018). Tactical Periodization – A Proven Successful Training Model. SoccerTutor.com Ltd.

Javier, M. (2015). Complex Football: From Seirul–lo s Structured Training To Frades Tactical Periodisation. Topprosoccer.

Nykolaenko, V. V., & Shamardyn, V. N. (2015). Long-term training of young football players. The way to success. Kyiv: Summit-book.

Nikolaienko, V.V., Avramenko, V. H., & Honcharenko, V. I., ta in. (2003). Football: education. program for children's and youth sports schools, specialized children's and youth schools of the Olympic reserve and schools of higher sports skills. Kyiv: Nauk. - the method. FFU committee.

Platonov, V. N. (2015). The system of training athletes in Olympic sports. The general theory and its practical applications: учеб. coach Kyiv: Olymp. literature.

Karpa, I. Ya. (2013). Improvement of technical and tactical actions of qualified football players of various playing roles in separate areas of the playing field. (Diss. of Candidate of Sciences). Lviv State University of Physical Culture, Lviv.

Sukhnatskyi, M. O. (2022). Assistant coach of DYUSH FC Lviv. Lviv.

Zaitsev, S. I., & Biliai, A. H. (2020). Training program for soccer players of the "Rukh" Lviv Academy. Lviv.




DOI: http://dx.doi.org/10.69468%2F2786-7544-2024-1-5

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.