ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНОГО СТАНУ СЕРЦЕВО-СУДИННОЇ І ДИХАЛЬНОЇ СИСТЕМ ШКОЛЯРІВ 13–14 РОКІВ ІЗ СІЛЬСЬКОЇ МІСЦЕВОСТІ Й МІСТА

Ярослав ГАЛАН

Анотація


У сучасних соціально-економічних умовах зростає необхідність повнішого використання можливостей системи фізкультурної освіти дітей і молоді для підготовки їх до самостійного життя. Процес перегляду шкільних програм із предмета "Фізична культура" в структурі сучасної середньої освіти вимагає випереджальної розробки прогресивних і методично виправданих концепцій, педагогічних технологій, які мають за мету підвищення духовного, соціального та фізичного здоров’я школярів.

Згідно з цим, перспективною є проблематика визначення уніфікованих нормативів фізичного розвитку, функціонального стану серцево-судинної і дихальної систем та модельно-цільових характеристик фізичного стану індивідуума або контингенту школярів, які проживають у сільській місцевості й місті. Оцінювання вірогідності точного передбачення в завданнях, які ставляться перед фізичним вихованням, фактичних результатів їхньої реалізації може бути вирішено за допомогою моделювання показників фізичного стану та засобів педагогічного контролю.

Урбанізація, кліматично-географічні, соціально-економічні й екологічні умови проживання дітей впливають на їхню адаптацію до навколишнього середовища та на фізичний стан, що вимагає від сучасної науки диференційованого підходу до розробки цих нормативів.

У статті представлено результати вивчення питання фізичного розвитку та функціонального стану серцево-судинної і дихальної систем організму школярів віком 13–14 років. Особливо важливим є факт диференціації наукових даних з розвитку дітей із сільської місцевості та дітей, які проживають у місті.

Проведено констатувальний експеримент у групі школярів віком 13–14 років. Дані систематизовано за допомогою методів математичної статистики. Достовірні відмінності спостерігаються у хлопчиків та дівчаток за низкою діагностованих показників.


Ключові слова


фізичний розвиток, функціональний стан, серцево-судинна система, дихальна система, школярі.

Повний текст:

PDF

Посилання


Бублик С. А. Використання засобів легкої атлетики для розвитку психофізичних якостей школярів 9–11 років / С. А. Бублик // Психологічні, педагогічні та медико-біологічні аспекти фізичного виховання : зб. наук. пр. III Міжнар. наук-практ. конф. – Одеса, 2012. – С. 108–111.

Данчук П. С. Особливості розвитку фізичних якостей дітей шкільного віку в умовах радіаційного забруднення / П. С. Данчук // Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць. – Луцьк, 1999. – С. 329–332.

Коломієць Н. М. Інтегральна підготовка у спортивному орієнтуванні на основі індивідуальних особливостей кваліфікованих спортсменів : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : [спец.] 24.00.01 ,,Олімпійський і професійний спорт” / Н. А. Коломієць. – Х., 2010. – 24 с.

Круцевич Т. Ю. Управление физическим состоянием подростков в системе физического воспитания : дис. … д-ра наук по физ. воспитанию и спорту : 24.00.02 / Круцевич Татьяна Юрьевна. – К., 2000. – 510 c.

Маленюк Т. В. Оцінка індивідуальних можливостей моторно обдарованих хлоп-чиків 10–13 років : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : [спец.] 24.00.02 / Маленюк Т.В. Львівський держ. ін-т фіз. культури. – Львів, 2001. – 18 с.

Петришин Ю. Рівень розвитку фізичної підготовленості дітей спеціальних навчаль¬них закладів / Ю. Петришин, П. Дацків, Д. Степанюк // Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здоров'я людини / за заг. ред. Євгена Приступи. – Л., 2013. – Вип. 17, т. 2. – С. 153 – 157.

Приймак С. Г. Моделювання параметрів фізичної підготовленості підлітків у процесі фізичного виховання : дис. … канд наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 / Приймак Сергій Георгійович. – К., 2003. – 243 с.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.