ЗМІНИ ПСИХОЕМОЦІЙНОГО СТАНУ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ЗАСТОСУВАННЯ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНИХ НОРМАТИВІВ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ

Іванна БОДНАР, Маркіян СТЕФАНИШИН

Анотація


Диференціація критеріїв оцінювання рівня фізичної підготовленості школярів є актуальним аспектом удосконалення процесу фізичного виховання школярів. Мета – виявити позитивний вплив диференційованих нормативів фізичної підготовленості на показники психоемоційного стану школярів. У педагогічному експерименті взяло участь 265 учнів старшого шкільного віку, які були розподілені порівну на дві рівноцінні групи: експериментальну (131 учень) і контрольну (134 учні). Застосовано опитування й методи психодіагностики (САН, визначення ситуативної та особистісної тривожності і мотивованості класу на досягнення успіху в діяльності). З’ясовано позитивні зміни в психоемоційному стані учнів старших класів і їхнього ставлення до уроків фізичної культури. Збільшилася кількість школярів з сильною мотивованістю на досягнення успіху в діяльності; суттєво зросла кількість школярів з високим рівнем самопочуття; зменшилася кількість школярів з низьким рівнем активності за рахунок зростання кількості школярів з середнім і високим рівнями; суттєво зросла кількість старшокласників, які оцінювали рівень власного настрою як високий; рівень особистісного рівня тривожності школярів в умовах педагогічного експерименту не змінився; проте кількість учнів з високим рівнем ситуативної тривожності значно зменшилася.

Ключові слова


диференціація, фізична підготовленість, школярі, мотивованість, психоемоційний стан.

Повний текст:

PDF

Посилання


Асенкевич Р. Онтогенетическая изменчивость показателей физического развития и двигательных функций польских мальчиков и девочек 5–14 лет : дис. … д-ра биол. наук :

00.14 “Антропология” / Асенкевич Рышард. – Москва, 2002. – 458 с.

Беляев А. Н. Физическая подготовка учащихся старшего школьного возраста различных конституционных типов : дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.04 “Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры” / Беляев Александр Николаевич. – Волгоград, 2000. – 191 с.

Борцова А. Н. Дифференцированное физическое воспитание школьниц на основе учета особенностей интегральных показателей их физического состояния : дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.04 “Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры” / Борцова Анна Николаевна. – Волгоград, 2006. – 165 с.

Останигрош Н. М. Совершенствование методики педагогического контроля за физическим развитием и физической подготовленностью студентов : дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.04 “Теория и методика физического воспитания и спортивной тренировки (включая методику лечебной физкультуры)” / Останигрош Наталия Михайловна. – Харьков, 1984. – 145 с.

Палагина Н. И. Оптимизация физической подготовки студентов на основе оценки двигательных способностей : дис. … канд. пед наук : [спец.] 13.00.04, 13.00.08 “Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры” / Палагина Надежда Ивановна. – Йошкар-Ола, 2005. – 276 с.

Прусов П. К. Особенности физического развития подростков в системе управления оздоровительным и спортивным процессом : дис. … д-ра мед. наук : [спец.] 14.00.51 “Восстановительная медицина” / Прусов Петр Кириллович. – Москва, 2005. – 256 с.

Феофилактов В. В. Сравнительный анализ инновационных технологий физической подготовки студентов гуманитарных вузов на основе мониторинга физического развития : дис.. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.04 “Теория и методика физического воспитания, спортивной тренировки, оздоровительной и адаптивной физической культуры” / Феофилактов Виктор Валерьевич. – Москва, 2005. – 224 с.

Боднар І. Інтегративне фізичне виховання школярів різних медичних груп : [монографія] / Іванна Боднар. – Львів : ЛДУФК, 2014. – 316 с.

Фізична рекреація : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. фіз. виховання і спорту / авт. кол. : Приступа Є. Н., Жданова О. М., Линець М. М. [та ін.] ; за наук. ред. Євгена Приступи. – Львів : ЛДУФК, 2010. – 447 с.

Bodnar I. R. Assessment of senior pupils’ physical fitness considering physical condition indicators / Bodnar I. R., Stefanyshyn M. V., Petryshyn Y. V. // Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 2016. – № 6. – Р. 9–17.

Stefanyshyn M. Progress in physical fitness standards taken by students with various chest girths / Stefanyshyn M. // Journal of Physical Education and Sport (JPES). – 2016. – Vol. 16 (3), art 153. – P. 972–975.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.