ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ФОРМУВАННЯ І РАЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОГО СПОРТУ В УКРАЇНИ (НА МАТЕРІАЛІ ТЕНІСУ).

Ольга БОРИСОВА

Анотація


Професіоналізація й комерціалізація олімпійського спорту сприяли не тільки модифікації су-
часного спорту в цілому та системи керування й підготовки спортсменів, але й обумовили зміну частки
професійного компонента в загальній системі спорту. Однією з найефективніших моделей для вивчення проблем
професійного спорту в Україні є теніс. Це зумовлено двома причинами. По-перше, міжнародний теніс упродовж
багатьох десятиліть розвивався переважно як професійний вид, що сприяло впровадженню у вітчизняний теніс
елементів професійного спорту ще в 1950–80-ті рр. По-друге, міжнародні структури впорядковують ділові кон-
такти безпосередньо з гравцями, минаючи національні федерації, що створює особливі умови для його розвитку в
країні та дозволяє уникнути проблем, протиріч і зайвої бюрократії.

Ключові слова


професійний теніс, спортивно-комерційний вид діяльності, система організації тa управління, спортсмен-професіонал.

Повний текст:

PDF (Russian)

Посилання


Мічуда Ю. П. Сфера фізичної культури і спорту в умовах ринку. Закономірності функціонування і розвитку / Мічуда Юрій Петрович. – К. : Олімпійська література, 2007. – 216 с.

Переверзин И. И. О структуре современного спорта высших достижений и социально-правовом статусе спортсменов-профессионалов/ Переверзин И. И., Суслов Ф. П. // Теория и практика физической культуры. – 2002. – №5. – С. 57-61.

Платонов В. М. Професіоналізація олімпійського спорту / Володимир Платонов // Теорія і методика фізичного виховання і спорту – 2005. – №1. – С. 3-8.

Починкин А. В. Становление и развитие профессионального коммерческого спорта в России : автореф. дис. ... д-ра пед. наук / Починкин Александр Владимирович; Моск. гос. акад. физ. культуры. – Малаховка, 2006. – 51 с.

Профессиональный спорт / под общ. ред. С. И. Гуськова, В. Н. Платонова. – К. : Олимпийская литература, 2000.— с. 316-348.

Coakley J. Sport in Society: Issues and Controversies. – New York : McGraw-Hill, 2004

Globalization and sport / Giulianotti R., Robertson R. [ets.] / ed. Giulianotti R., Robertson R. – Malden : Blackwell Publishing, 2008. – 144 p.

Mullin B. Sport marketing / Bernard J. Mullin, Stephen Hardy, William A. Sutton. – 3 ed. – Champaign : Human Kinetics, 2007. – 540 p.

Woods R. Social issues in sport / R. Woods. – Champaign : Human Kinetics, 2007. – 384 p.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.