ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ВІЙСЬКОВО-ІСТОРИЧНОЇ РЕКОНСТРУКЦІЇ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ
Анотація
Мета – експериментально перевірити нові засоби фізичного й патріотичного виховання дітей старшого шкільного віку на основі використання елементів військово-і сторичної реконструкції, спрямовані на покращення показників їхнього фізичного стану, патріотизму та лідерських якостей.
Повний текст:
PDFПосилання
Barone A. Doctoral Dissertations 1896 – F ebruary 2014. University of Massachusetts Amherst; 2008. «Springfield, the armory and the Civil War: using local history resources to develop best practice field trips for middle school social studies students.» p. 17–33.
Highfivehistory.com. Learning activities. US History and PE Collaboration Activity [Internet]. 2016 [updated 2016 Oct 06; cited 2021 Dec 21]. Available from: https://highfivehistory.com/2016/10/07/us-historyand-pe-collaboration-a ctivity/
Talbot Heath. Saving Private Teddy – Year 6 Interdisciplinary Day [Internet]. Bournemouth; 2021 [updated 2021 Jun 9; cited 2021 Dec 21]. Available from: https://www.talbotheath.org/news/2021–06–09/ saving- private-teddy-year-6-interdisciplinary-day
Neval AB. Experiencing the past: the applicable views of history teachers towards historical reenactment in history lesson. The International Journal of Eurasia Social Sciences. 2017;8(28) p. 334–348
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.