АНАЛІЗ ПОКАЗНИКІВ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ СТУДЕНТІВ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
Вступ. Сьогодні навчання молоді характеризується постійним збільшенням обсягу інформації, високою інтенсивністю навчання, низьким рівнем рухової активності, що призводить до зниження показників фізичної підготовленості та погіршення здоров’я [1,2].
Серед чинників, що призвели до такої ситуації, є соціальний, генетичний та екологічний. Актуальність проблеми зумовлює необхідність підвищення рівня фізичної підготовленості майбутніх спеціалістів. Адже відомо, що міцне здоров’я і різнобічна фізична підготовка – основа будь-якої професії [3, 4].
У контексті реформування освіти з 2002 року до сьогодні в програмі предмета з фізичної культури внесено зміни в змісті і кількості обов’язкових годин, а нормою рухової активності фахівці вважають 8–10 годин на тиждень [3, 5]. Це, безумовно, призводить до патологічних змін у стані здоров’я, а так званий закон згортання функцій за непотрібністю спричиняє атрофію тканин і зменшення їхніх резервів. Великі застереження викликають смертельні випадки на уроках з фізичної культури, це призвело до негативного ставлення батьків до складання тестів чи нормативів.
Мета – дослідити зміни показників фізичної підготовленості студентів коледжів упродовж останніх 20 років.
Методи: аналіз та узагальнення літературних джерел, офіційної документації, методи математичної статистики.
Висновки:
- Програма з фізичної культури, що поетапно впроваджується в ЗВО І–ІІ рівня акредитації, вимагає поправок.
- Середні показники фізичної підготовленості студентів за час навчання в коледжі не зростали, а окремі й погіршувались.
- Аналіз показників фізичної підготовленості студентів за останні 20 років зазнає регресу.
Висновки свідчать про необхідність внесення корективів фізичного виховання у ЗВО та вимагають пошуку шляхів удосконалення процесу занять фізичною культурою, мотивації студентів та оптимізації навчального процесу, наповненості груп тощо.
Ключові слова: тестування, фізична підготовленість, стан здоров’я, студенти.
Повний текст:
PDFПосилання
Носко М. О. Вплив занять з фізичної культури на стан здоров’я та фізичну підготовленість студентської молоді / Носко М. О., Кривенко А. П. // Педагогіка, психологія та медико-б іологічні проблеми фізичного виховання і спорту : зб. наук. пр. – Харків, 2000. – № 22. – С. 14‒18.
Боднар І. Р. Фізичне виховання студентів з низьким рівнем фізичної підготовленості : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Фіз. культура, фіз. виховання різних груп населення» / Боднар Іванна Романівна ; Волин. держ. ун-т ім. Л. Українки. – Луцьк, 2000. – 19 с.
Вправи, ігри та розваги у вільний час : метод. посіб. / В. В. Соломонко, Г. А. Лісенчук, О. В. Соломонко, А. О. Соломонко. – Київ, 2012. – 119 с.
Застосування сучасних засобів в процесі підготовки студентів до щорічних тестувань фізичної підготовленості / Соломонко А. О., Хомишин В. П., Длугош І. Б., Яблонська Е. М. // Науковий часопис
НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15, Науково- педагогічні проблеми фізичної культури і спорту. – Київ, 2016. ‒ № 6 (76). – С. 113‒117.
Сороколіт Н. Моніторинг стану здоров’я студентів І–ІІ курсів / Наталія Сороколіт, Мар’яна Кухар // Науковий часопис Нац. пед. ун-ту імені М. П. Драгоманова. Серія 15, Науково-п едагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : [зб. наук. пр.]. – Київ, 2019. – С. 533–538.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.