ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЯ ТА РОЛІ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ» В НАЦІОНАЛЬНІЙ СИСТЕМІ ОСВІТИ

Олександр ПОПРОШАЄВ, Віктор МУНТЯН, Мар’ян ОСТРОВСЬКИЙ

Анотація


У зв’язку з інтеграцією вищих навчальних закладів України до європейського освітнього простору, гостро постає питання про місце та роль навчальної дисципліни «Фізичне виховання». Мета роботи полягає у визначенні місця навчальної дисципліни «Фізичне виховання» в національній системі освіти на основі аналізу чинних нормативно-правових актів. На сучасному етапі, коли відбувається реформування національної системи освіти відповідно до стандартів загальноєвропейського освітнього простору, потрібно зберегти науково-методичну базу та науково-кадровий потенціал кафедр фізичного виховання. Найбільш прийнятною моделлю організації фізичного виховання в перехідний час є поєднання традиційної та секційної форм. Проведення секційних занять повинно враховуватися в основних видах навчальної роботи викладача кафедри фізичного виховання.

Ключові слова


фізичне виховання, система освіти, нормативно-правові акти, навчальна програма, реформування, інтеграція, мотивація.

Повний текст:

PDF

Посилання


Вища освіта України і Болонський процес : навч. посіб. / за ред. В. Г. Кременя. – Тернопіль : Навч. книга – Богдан, 2004. – 384 с.

Мунтян В. С. Болонський процес і організаційно-методичні проблеми діяльності кафедри фізичного виховання / В. С. Мунтян // Школа професійної майстерності. – Харків : НЮУ ім. Ярослава Мудрого, 2012. – С. 36–38.

Мунтян В. С. Фізичне виховання у контексті положень нового закону України «Про вищу освіту» / В. С. Мунтян, В. І. Пліско // Вісник Чернігів. нац. пед. ун-ту. – Чернігів, 2014. – Вип. 118, т. 1. – С. 222–226.

Пліско В. І. Проблеми інтеграційного зв’язку між теорією та практикою / В. І. Пліско, А. Й. Сікура // Актуальні проблеми фізичного виховання, реабілітації, спорту та туризму. – Запоріжжя, 2013. – С. 41–45.

Нормативно-правові аспекти організації навчальної дисципліни «Фізичне виховання» у вищих навчальних закладах України / О. В. Попрошаєв, С. Г. Зінченко, Д. О. Каратаєва, С. О. Фішев // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2010. – № 9. – С. 134–140.

Попрошаєв О. В. Фізичне виховання в контексті інтеграції в загальноєвропейський освітній простір [Електронний ресус] / О. В. Попрошаєв, О. А. Білик, М. В. Островський // Спортивна наука України. – 2015. – № 2. – С. 36–43. – Режим доступу: http://sportscience. ldufk.edu.ua/index.php/snu/article/view/310/302

Попрошаєв О. В. Аналіз нормативно-правових документів, які регулюють організацію навчальної дисципліни «Фізичне виховання» у вищих навчальних закладах України / О. В. Попрошаєв // Modern European science – 2014. Technical science. Physical culture and sport : Sheffield, Science and education LTD. – Vol. 18. – P. 50–59.

Фініков Т. В. Сучасна вища освіта: світові тенденції і Україна / Т. В. Фініков. – Київ : Таксон, 2002. – 176 с.

Якименко Ю. І. Якість освіти – головний принцип Болонського процесу / Ю. І. Якименко // Проблеми модернізації освіти України в контексті Болонського процесу. – Київ : Вид-во Європ. ун-ту, 2004. – С. 27–29.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.