ДИНАМІКА ПОКАЗНИКІВ СПРИТНОСТІ, ШВИДКОСТІ, ВИБУХОВОЇ СИЛИ ТА ГНУЧКОСТІ ШКОЛЯРІВ РІЗНИХ МЕДИЧНИХ ГРУП

Іванна БОДНАР

Анотація


Визначення ефективних напрямків фізичної підготовки учнів середнього шкільного віку можливе лише за умови виявлення сенситивних періодів школярів різних медичних груп. Мета дослідження – установити особливості динаміки природного розвитку окремих фізичних якостей школярів середнього шкільного віку різних медичних груп. Проведено тестування 1414 учнів 16-ти загальноосвітніх шкіл України середнього шкільного віку. Визначалися щорічні зростання результатів тестування. Для вивчення гетерохронії в розвитку фізичних якостей використовували методичний підхід, запропонований А.А. Гужаловским, що передбачав з’я­сування у скільки разів загальна різниця між 10 і 16 роками більша від різниці між результатами, отриманими в найближчі вікові відрізки. Доведено, що у школярів, які належать до різних медичних груп, спостерігалися відмінності в настанні періодів високих темпів розвитку окремих фізичних якостей та в їхній потужності. У СМГ періоди розвитку спритності, швидкості, вибухової сили та гнучкості були вужчими, темпи зростання суттєво нижчими, ніж в ОМГ. Підтверджено тенденцію до відставання (на 1–2 роки) періодів високих темпів розвитку спритності в дітей із відхиленнями у стані здоров’я.

Ключові слова


школярі, підготовленість, розвиток, здоров’я

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Вишняков А. В. Показатели развития координационных способностей у девочек 11 –12 лет в зависимости от степени полового созревания / А. В. Вишняков // Новые исследования в психологии и возрастной физиологии. – 1991. – № 2. – С. 92–95.

Гужаловский А. А. Развитие двигательных качеств у школьников / А. А. Гужаловский. – Минск : Народная асвета, 1978. – 88 с.

Гужаловский А. А. Этапность развития физических (двигательных) качеств и проблема оптимизации физической подготовки детей школьного возраста : автореф. дис. ... д-ра пед.. наук / А. А. Гужаловский. – М., 1979. – 23 с.

Левушкин С. П. Сенситивные периоды в развитии физических качеств школьников 7–17 лет с разными типами телосложения [Электронный ресурс] / С. П. Левушкин // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – 2006. – № 6. –С. 2–5. Режим доступа: http://bmsi.ru/doc/b6865b52-a72f-4dc3-921e-e8ca3263a28b (Дата обращения: 10.11.13.)

Левушкин С. П. Физиологическое обоснование физической подготовки школьни¬ков 7–17 лет с разными типами телосложения : автореф. дис. ... д-ра биол. наук. / С. П. Левушкин. – М., 2005. – 30 с.

Лях В. И. Сенситивные периоды развития координационных способностей детей в школьном возрасте / Лях В. И. // Теория и практика физической культуры. – 1990. – № 3. – С. 15–18.

Мукина Е. Ю. Развитие двигательных координационных способностей у младших школьников специальных медицинских групп : автореф. дисс. ... канд. пед. наук. / Е. Ю. Му¬кина. – Тамбов, 2007. – 20 c.

Никитюк Б. А. К вопросу о сенситивных, критических и кризисных периодах [Эле¬ктронный ресурс] / Никитюк Б. А., Черкасова Р. С. // Практическая психология и логопедия. – 2008. – № 2. – С. 21–30. – Режим доступа: http://www.follow.ru/article/345. (Дата обращения 10.11.2013).

Писаренкова Е. П. Развитие специфических координационных способностей у школьников 7–15 лет разных типов конституции : автореф. дис. ... канд. пед. наук. / Е. П. Писаренкова. – Смоленск, 2010. – 18 с.

Феоктистов М. Ф. Технология развития физических способностей подростков на основе учета сенситивных периодов : автореф…. канд. пед. наук. / М. Ф. Феоктистов. – Во¬лгоград, 2010. – 24 с.

Шапкова Л. В. Средства адаптивной физической культуры : методические реко¬мендации по физкультурно-оздоровительным и развивающим занятиям детей с отклонениями в интеллектуальном развитии / Л. В. Шапкова; под ред. С. П. Евсеева. – М. : Сов. спорт, 2001. – 464 с.

Ярмоленко В. А. Возрастные особенности координации движений у девочек 11–14 лет / В. А. Ярмоленко // Новые исследования по возрастной физиологии. – 1984. – № 2. – С. 69–71.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.